Min Philips fladskærm dør ud

Vi har en ca. 4 år gammel philips 32" fladskærm type 32 PFL 5403/H10. Vi får signal via antenne på loftet og boxerkort. Den anden lidt større fladskærm vi har på samme antenne virker fint.

Når den bliver tændt og har fundet program, går der 3-5 minutter så dør billedet lige så stille. Det begynder i højre side med et rødt skær, og i løbet af kort tid 10-20 sec. er det halve af skærmen rød. Derefter bliver der sort skærm.

Næste gang den bliver tændt gentager det sig.

Jeg hælder mest til at smide den ud, men den er jo ikke gammel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og Elmanden har ikke engang prøvet og måle på strømforsyningen eller ..........  ???  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kan næsten høre en gnækkende fnisen/latter, og det er rigtig dejlig.

Nej elmanden har ikke målt på strømforsyning. Der kommer naturligvis 230 volt ind, og så går der 3 kabler derfra. En med 8 ledninger en med 11 ledninger og endelig en med 14 ledninger. altså i alt 33 ledninger. Det giver mange kombinationsmuligheder. Øverst på strømforsyning print står made in Romania (det betyder selvfølgelig ingenting da jeg ikke skal tale med den)

Jeg har observeret på apparatet og så haft strømforsyningsprint ude, og holdt varm loddekolbe på alle forbindelser, hvis der skulle være en kold lodning. De andre print indeholder kredsløb med rigtig mange små ben. Hvis jeg kommer der med min loddekolbe, er jeg sikker på at der skal købes ny fladskærm .

Havde håbet på at en med forstand på de dele kunne sige, "skift den og den kondensator"

Maaske er det her manualen til dit TV:

https://www.google.ca/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.supertvservis.cz%2Ffile%2F94%2Fphilips-32-----42----lcd--lc8.1l-la.pdf&ei=pvlgVJ1pw5jIBNDhgfgO&usg=AFQjCNH15HjgeWtM9K8uPKAW-vKffc1AEg&bvm=bv.79189006,d.aWw.

Jeg har ikke naerlaest den for dit problem, men den kan maaske hjaelpe dig videre...

Skrevet af ev elmand på 10-11-2014 17:13

Jeg kan næsten høre en gnækkende fnisen/latter, og det er rigtig dejlig.

Nej elmanden har ikke målt på strømforsyning. Der kommer naturligvis 230 volt ind, og så går der 3 kabler derfra. En med 8 ledninger en med 11 ledninger og endelig en med 14 ledninger. altså i alt 33 ledninger. Det giver mange kombinationsmuligheder. Øverst på strømforsyning print står made in Romania (det betyder selvfølgelig ingenting da jeg ikke skal tale med den)

Jeg har observeret på apparatet og så haft strømforsyningsprint ude, og holdt varm loddekolbe på alle forbindelser, hvis der skulle være en kold lodning. De andre print indeholder kredsløb med rigtig mange små ben. Hvis jeg kommer der med min loddekolbe, er jeg sikker på at der skal købes ny fladskærm .

Havde håbet på at en med forstand på de dele kunne sige, "skift den og den kondensator"

Nej ok. Det hænder faktisk tit, der står på printet hvad spænding der burde være på de forskellige ben. Men måden du beskriver fejlen på kunne godt stamme fra en spændingsfejl. 

Pøj pøj med fejlfindingen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja nitter, det var for at tage lidt gas på dig, nu du have sået så mange .......... I virkeligheden er ben 1-5  loddet sammen og ben 5-10 loddet sammen i det 14 polede stik. og der er 24,lidt DC volt på. både under opstart og når den tilter. Og tilsvarende i den 11 polede, Men de  andre har jeg ikke nogen ide om hvad indeholder. Og service manualer på TV siger mig lige så lidt som opskrift på at koge æg.

Annonce
Skrevet af ev elmand på 10-11-2014 20:59

Ja nitter, det var for at tage lidt gas på dig, nu du have sået så mange .......... I virkeligheden er ben 1-5  loddet sammen og ben 5-10 loddet sammen i det 14 polede stik. og der er 24,lidt DC volt på. både under opstart og når den tilter. Og tilsvarende i den 11 polede, Men de  andre har jeg ikke nogen ide om hvad indeholder. Og service manualer på TV siger mig lige så lidt som opskrift på at koge æg.

Jo ja. Hvis service manualen ikke siger dig noget, bliver det nok F...... svært og hjælpe. Foreslår du starter med og melde dig til et aftenkursus i simpel madlavning, og så tager den stille og roligt derfra. 

Mvh. Leif.

Onliner:
TILBAGEMELDING
Min fjernbetjening virkede ikke. Jeg tændte den på Kontakt på siden. Her er der on/off - kanal + og - og lydstyrke + og - jeg lånte en fjernbetjening hos nabo. Lod tv køre kanalsøgning / indstilling af kanaler. Det hjalp - nu kan den køre, og jeg søger efter ny fjernbetjening.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis