Ødelagt blandingsbatteri(Køkken)?

Hejsa!

Jeg har lige "installeret" et t-stykke + ballofix til min opvaskemaskine under vasken.
Første gang jeg tændte, så virkede vandhanen, men der var en lille utæthed. Så jeg slukkede, fixede den og tændte igen. Nu er problemet så, at der næsten ikke kommer noget vand ud af hanen!? Hverken koldt eller varmt!?


(T-stykke + ballofix er sat på den varme hane. Det kolde vand har hele tiden fungeret(da jeg arbejdede på det andet), men hvis jeg slukker for det varme, så kommer der stadig kun 1 dl koldt vand i minuttet ud)

What to do!?


smartiphy.dk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige "installeret" et t-stykke...

Prøv at skrue perlatoren (spidsen af vandhanen) af, og se om det er stoppet.

Hvis det er et lyn T du har boret på, ligger der garanteret masser af kalk og spåner.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Ganske normal ballofix jeg har skruet på:

http://www.bhvvs.dk/images/Ballofix_muffe_nippel_33540.jpg



Newbie'en her takker mange gange! Selvom jeg lige har afkalket og renset vandhanen og filteret, så var der fyldt med nye kalkflager. Selvfølgelig efter, at jeg har rykket i rørerne nedenunder vasken. Tak - og undskyld forstyrrelsen for rookie-mistake'en!



- Hvisdu/ I så også kan svare mig på, hvad jeg gør, når samlingen: "tilløbsslangen fra vaskemaskinen og enden på ballofixen" ikke er tæt?
Har prøvet med og uden pakgarn/salve...

smartiphy.dk
- Hvisdu/ I så også kan svare mig på, hvad jeg gør, når samlingen: "tilløbsslangen fra vaskemaskinen og enden på ballofixen" ikke er tæt?
Har prøvet med og uden pakgarn/salve...


Så mangler du sikkert en (gummi) pakning på din forskruning på slangen fra vaskemaskinen

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis