Tilstoppe udluftning

Hej Lav-det-selv medlemmer.

Jeg har et stort problem på mit badeværelse. Der er sådan en udluftningslem i loftet, med en snor så jeg kan åbne og lukke den. Den er IKKE elektronisk, men der er huller i lemmen, så uanset om den er åben eller lukket, så bliver der luftet ud.

Det gør at uanset hvor meget radiatoren står og banker derude, så er der iskoldt på grund af den lem..

Så mit spørgsmål er, om jeg her vinteren over må tilstoppe den med et håndklæde, hvis jeg sørger for at lufte ud en gang om dagen ved at åbne vinduet? Som sagt er den ikke elektronisk.

Mvh.

Kenneth

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Var det ikke nemmere og dække nogle/alle tremmerne i lemmen til med tape og så hive i snoren når udluftning trænges ???

Bades der under en bruser jævnligt i rummet, vil det nok være en dårlig ide og sløjfe udluftningen som beskrevet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nu husker jeg ikke lige tallene præcis, men i bygningsreglementet er der krav om at der skal være udluft i badeværelser. Hvis det sker med aftræk og mekanisk reguleret lem, må de sidste (jeg tror) 20% ikke kunne lukkes. Så du skal faktisk have de huller. Men hvis du mener det er for meget, kan du da tape nogle til, som foreslået.

Men det skulle ikke undre mig om du hen i vinter kom med et spørgsmål mere her på siden: "Hvordan bliver jeg fri for dug på mine vinduer i badevær."  Svaret ville så naturligvis være Mere udluftning.

Så hold øje med vand i bund af vinduer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg havde selv samme problem for et par år siden. Og jeg var træt af at varmen røg direkte ud til fuglene og lokumsbrættet var iskoldt. Så jeg valgte og montere et 100mm spjæld med motor. Som åbner samtidig med man tænder lyset, og har et efterløb på 20min. Nu er rummet dejligt varmt, og radiatoren står kun på 2 istedet for 5.

Hej.

Det lyder vist som løsningen for mig!

Hvordan fungerer det? Hvad hedder sådan en, og er den let at installere?

Det tager lidt tid og sætte op men jeg synes det er tiden værd. Jeg har udskiftet det gamle firkantrør til et ø100 mm spirorør og monteret et ventilationsspjæld med en 230v belimo motor. Klapventillen er udskiftet til en rigtig udsugning. Det hele er isoleret op med 200mm armaflex, da jeg ikke synes det gamle flamingo var nok. Så har jeg bygget en lille el kasse med timer samt overstyrings relæer, som åbner spjæld 100% ved en udetemperatur over 14grader. Jeg er super glad for løsningen da varmeregningen er blevet en del lavere, samtidig med komforten er højere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis