Klar lak til graverede skilte i rustfri?

Hej
er der nogle herinde med forstand på klar lak eller ligende, der kender en klar lak der kan holde på rustfrit stål med glat overflade (2B) 
jeg lasergravere lidt forskellige skilte i rustfri, og hvis de får klar lak bliver de super pæne, og kan holde sig udenfor også
men den lak jeg bruger skaller desværre af når de er hærdet op   har brugt den fra Berner der hedder "akryl klarlak" og den dur ikke
På forhånd tak

 


Failure is always an option
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Problemet er at rustfrit stål er glat i overfladen, så der vi ikke være nogen former for lak der kan binde på stålet. Du kunne prøve med en epoxy lak, men stålet skal være affedtet inden du smøre noget på.

Ok tak for svar, vil prøve at opstøve sådan noget.. jeg affedter i fortynder det er vel ok?

Failure is always an option
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg sidder og undre mig...

Hvorfor vil du "beskytte" skiltet med lak? det er jo lavet af rustfri (rustfast) stål ?

-så skal det jo bare tørres over med en olie klud, for at holde overfladen

PS: Det ser i øvrigt godt ud 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er for at gøre selve graveringen vejr bestandig, har haft lidt problemer med at de falmer lidt hvis de ikke er lakerede (har lavet mange dørskilte osv.)
+det får graveringen til at stå rigtig flot frem, det gør olie også (har prøvet det) men tror ikke de folk jeg sælger dem til får dem givet olie med passende mellemrum

Failure is always an option

Nu er det jo ikke al maling der har godt af at blive aftøret med en olieret klud, !

Men når de nu er blevet gamle grimme o.s.v. så kommer de nok og vil have et nyt skilt

Det er jo den måde hjulene holdes igang, køb og smid væk "tankegangen"

Det er vejen frem hvis du vil tjene på det, selv om de fleste af os helst vil lave noget der holder næsten evigt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 09-11-2014 20:53

Nu er det jo ikke al maling der har godt af at blive aftøret med en olieret klud, !

Men når de nu er blevet gamle grimme o.s.v. så kommer de nok og vil have et nyt skilt

Det er jo den måde hjulene holdes igang, køb og smid væk "tankegangen"

Det er vejen frem hvis du vil tjene på det, selv om de fleste af os helst vil lave noget der holder næsten evigt

Ja det kan der være noget om
men, det er ikke maling, har noget spray jeg giver stålet først og så når laserstrålen rammer det så laver det en reaktion i stålet og farver det sort, men problemet er at oxidhinden på det rustfrie stål også forsvinder, og så er det ikke rustfrit længere der hvor skriften er! skal de hænge inden for er det ikke noget problem

 

 

 


Failure is always an option

Så må du prøve med en epoxy lak, hvis du vil investere i en rigtig god lak pensel, fås kun hos farve handeleren.  og husk så at du kun må stryge en vej når du lakere, ellers dannes der luft bobler i lakken  Hvis du vil lave huller i hjørnerne så de kan skrues fast, skal du lave hullerne før du lakerer. Skulle din produktion blive større, kunne du købe en loke tang til at stanse hullerne med og en tophængt sprøjte, den behøver der ikke være ret meget lak i ad gangen.

Capong lak som man bruger til messing er også en mulighed.

 

Mvh Jørgen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også