Reparation af puds og maling af mur, efter vindues-udskiftning?

Vi skal skifte alle vinduer i vores kælder, og i den forbindelse har jeg fundet ud af, at de gamle vinduer er tætnet med puds. Jeg har så tænkt mig at banke pudsen af, så jeg kommer ind til det "rigtige" hul i betonvæggen, og montere de nye vinduer i dette og lave en elastisk almindelig fuge. Nogle steder er der dog faldet større stykker af murens yderside (betonmur som har et lag af puds på).
Derfor er mit spørgsmål: Hvilket materiale skal jeg bruge tl at reparere de steder hvor der er røget en flage puds af, så muren bliver lige? Og hvordan skal det påføres?
Hviken type maling skal jeg bruge tl at male hullet så det får samme farve som muren? og hvordan finder jeg frem til den farvekode som muren har?
På forhånd tak!

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved alle typer vinduer bør du fuge indvendig med silicone el.lign. Udvendig bør du ved træ vinduer fuge med mørtel, som er diffusionsåben. Imellem bør der stoppes med tjæret værk, da det er med til at forlænge vinduers holdbarhed.

Jeg tror at den oprindelige cement puds på væggen er "kastet på" Det giver den knobbede overflade. Et stykke tid efter udkast, kan du glatpudse inden i vinduesfalsen.

At ramme maling farve helt er umulig, Hvis ikke du er tilfreds, kan du vælge ENTEN male en frise rundt om alle kældervinduer i en anden farve ELLER male hele soklen til næste sommer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også