Gulvvarme issues

Hej hej

 

Gammel læser på siden, nu på den aktive del.

 

Jeg er igang med at få gulvvarmen helt færdig i mit badeværelse i kælderen, 6 kvadratmeter, og da min gamle vvs mand ikke mere er på banen og vvs firmaer generelt, tager for hårdt fat, vil jeg nu selv takle udfordringen da dette bør være muligt.

Men det er så her dette fora gerne skulle hjælpe mig lidt videre, som sagt er der ialt 6 kvadratmeter rum, gulvvarme er lagt i 20mm pex(2mm) på 300mm styrolit, burde være 400mm, men sokkel satte grænsen for dette.

 

Da det "kun" drejer sig om et lokale på de nævnte 6 kvadratmeter, er det ifølge Wavin eks. ikke nødvendigt med et dyrerer styresystem til dette:

 

"For at opfylde de krav, der indirekte stilles af bygningsreglementet, skal den anvendte returventil blot suppleres med en ventil, der kan lukke for gulvvarmen, når den ønskede rumtemperatur er opnået. Den kombineres så med en rumtermostat, der overstyrer ventilen"

 

Jeg har købt mig en returventil, men hvilket ventil, her min udfordring skal jeg så have derforuden? 

Rumtermostat trådløs, mener jeg ikke er den store issue her, men derimod, som bævnt ovenfor, hvilken ventil til returventilen, håber nogen lige gider at komme med deres besyv, go dag....

 

Olesens...


Fresco Concordia...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For nu lige og definere begreberne, så er noget med shunt "gulvvarme", mens noget styret af en returventil er "varme i gulvet".. Stor forskel.
Nu skal dette emne ej være en diskusion

"Det betyder, at ved mindre gulvvarmeanlæg kan en returventil gøre det ud for en blandeshunt eller en impulsstyret cirkulationspumpe, men hver enkel varmeafgiver skal stadig kunne reguleres efter rumtemperaturen i det enkelte rum"

Fra Wavins hjemmeside...

Og har du intet konstruktivt at skrive LL1, så lad være....


Fresco Concordia...
Så lader jeg da være
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis