For pokker da - benzin på diesel

Jeg store idiot kom til at fylde benzin på min dieselbil. Kan jeg nøjes med at tømme tanken så godt jeg kan? Jeg har ikke haft motoren startet, og kan jeg i det hele taget få en slange derned? Det er en Corsa D
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en moderne common rail diesel, ville jeg ikke turde gøre det uden videre, idet du risikerer at rive, ødelægge din højtrykspumpe, med mindre du kan komme til at tømme systemet 100% inkl. brændstoffilteret.
Er der ikke en bundprop i tanken?
Hvis du går i gang, skal du skylle systemet grundigt ud med dieselolie op til filteret. Det kan du gøre ved at køre med vognens løftepumpe, som måske sidder inde i tanken eller uden for tæt ved. Det kræver, at du kan kortslutte den uden at sende strøm tilbage i systemet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Diske.
Opel har ingen bundprop, der er kun den hårde måde, ud med tanken og tømme den HELT, nyt brændstoffilter og fyld filtret med ren diesel inden det skrues på, og blæs slangerne igennem.
Da du ikke har haft motoren startet, er der kun diesel i pumpen, så der skulle ikke ske noget ved at starte.
God arb.lyst

Har du fyldt en tom tank med benzin eller hældt 10 liter på ? ville ikke være nervøs for at køre med 20 % benzin i min diesel.
Ellers tøm tanken ( at suge ) og fyld op med diesel. Har den ikke været startet er der jo ikke kommet benzin i pumpe. slanger eller højtrykspumpe.
vh
@ Mellon
Jeg ville måske nok også overveje at køre med måske en 20% benzin i min gamle Land Rover diesel, men på en moderne diesel, der opererer med op mod 1400 bar i commonrailsystemet, skulle jeg ikke nyde noget. En sådan højtrykspumpe koster mere end det grønne ud af øjnene og river for et godt ord, hvorved du ødelægger ALT i systemet.
Det er ikke sikke sikkert, at du opdager noget lige her og nu, meeeeen - - -

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvor meget er der fyldt på af benzin - kontra hvor meget diesel er der i tanken nu?

Jeg har prøvet at fylde ca. 4 liter benzin på min Toyota Hiace firmabil, hvorefter jeg blot tog den rigtige slange og fyldte resten op med diesel. Har intet mærket til det. Men man siger os at Toyota Hiace ikke kan dø.

Så hed blandingen ca 56 liter diesel og 4 liter benzin.

Mvh. Christian M
 

Annonce
1800 Ktm 1800, og rigtig, tolerancerne er så SMÅ, at det ikke er værd at løbe nogen risiko.
Og opels "nye" pumper er utrolig sarte

 

Både den gamle Perkis og Ford kører fint med op til halv petroleum, der som benzin heller ikke smøre, og ingen tvivl om de gamle diesel maskiner ikke er så sarte og gerne kører på alt undtagen vand og parefin.

Min sommerhus bil en 320d kunne vi ikke starte i januar for 3- 4 år siden ( havde stået siden juli ) efter en nat inde i varmen startede den fint men efter 3 timer ude var dieselen tyk som honning. ind i varmen igen 10 l benzin og og 3 dl 2 takts olie i tanken, tomgang i 10 min så kørte og startede den fint resten af perioden med frost.
Den har kørt 80000 siden hos en anden i familien og har ingen problemer.

Men ville stadig mene det er nok at tømme tanken, når den ikke har været startede

Vh

Den er trukket på værksted - turde ikke andet

Klogt træK

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis