For pokker da - benzin på diesel

Jeg store idiot kom til at fylde benzin på min dieselbil. Kan jeg nøjes med at tømme tanken så godt jeg kan? Jeg har ikke haft motoren startet, og kan jeg i det hele taget få en slange derned? Det er en Corsa D
Jeg store idiot kom til at fylde benzin på min... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Toyota Yaris diesel fra 2004. Den har kørt 352.000 km, så den er ikke mange penge værd.
I torsdags fyldte jeg uheldigvis 16,8 liter benzin i tanken, før jeg opdagede fejlen og fik stoppet påfyldningen af benzin.
Der var 17 km hjem.  Tanken kan rumme 45 liter. Efter fejltankningen valgte jeg at fylde efter med diesel, til tanken var helt fuld, og jeg kørte derefter de 17 km hjem med en benzin-procent i tanken på 37%.

Hjemkommet tømte jeg så meget af tankindholdet ud som muligt ved hjælp af en lille "boremaskine-pumpe" og en ca. 12 mm (ydre diameter) plast slange i påfyldningsrøret (1/2" haveslange var for tyk til formålet). Slangens forreste ende tildannede jeg med et langt skråt snit, så den blev ret så spids og bøjelig. Jeg erfarede efter en del forgæves pumpning, at den nødvendige længde af sugeslangen var hele 1,6 m for at den kunne nå godt ind i tanken. Jeg fik ca. 41 liter ud og fyldte derefter tanken helt op med ren diesel. Desuden skiftede jeg brændstoffilter.

Efterfølgende har jeg kørt et par hundrede km i bilen og intet unormalt bemærket. Ej heller mærkede jeg noget unormalt, da jeg kørte med 37% benzin.

Der er sikkert en del, der har fået store vejhjælps- eller værksteds-regninger efter fejltankning af dieselbiler, men er der nogen, der fået konstateret beviselige skader på motor eller højtrykspumpe eller dyser eller andet som følge af at have kørt med benzin i dieseltanken???

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis