P plads og indkørsel

Hej alle jeg har en lade hvor min bil står inde og det er beton gulv men når jeg så kører ud kører jeg på muldjor som jeg godt kan side fast i :-( så jeg skal ligge noget så jeg ikke synker i og som jeg kan bruge som p plads for bil osv. Jeg er alene om jobbet så det må godt være nemt så kom med indput hvad er nemt og billigt :-) grus, fliser, køreplader, Elefantriste, granit, støbning, osv. der hvor udkørsel er er der ca 10x12 meter og der udover er der indkørsel på ca 10x25 meter som jeg godt kan vente med at lave. Mvh. Kristian.

Hej alle jeg har en lade hvor min bil står inde og... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Man skal nogen gange være lidt fantasifuld herinde. Jeg tror at HN betyder Harald / Harald skrald / Harald Nyborghttp://www.thansen.dk/bil/autoudsty...226674556/ Men de fåes også andre steder til den pris.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville nok vælge knust beton, da det har mere lighed med stabilt, for at få det til at pakke ordentligt, så der bliver en fast overflade på indkørslen. Lige pludselig skal du have en værkstedsdonkraft ud, og så er det noget nemmere på en rimelig fast overflade.
Granit ser nok lidt flottere ud på en havegang eller lignende.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja og skal nok også bruge em palleløfter en gang i mellem også :-)
tak Ktm
En palleløfter med f.eks. en stak træpiller, vil du aldrig kunne slæbe igennem en gårdsplads med hverken stabilt eller knust beton. Den er rigelig svær at slæbe bare som tom! Der er kun fast underlag, som f.eks. beton, der dur.
Jeg får leveret træpiller ind i en garage med en af de dieseldrevne palleløftere, som sådanne vognmænd har hængende bag på. Hvis det har været fugtigt i længere tid, er det enormt, som de ret brede luftgummihjul alligevel skærer sig ned.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Stabilt grus er en blanding af mange korn størrelser grus og sand, Det er netop det der giver den egenskab at det kan pakkes godt sammen. Jeg kender ikke de 2 produkter, men f.eks. perlegrus er ensartet i størrelse, og kan kun bruges i tyndt lag, over stabilgrus ellers kan man ikke cykle igennem

Der er mange vognmænd og anlægsgartnere  i både Maribo og Nakskov. Det er helt umulig at der ikke er nogen der kan levere et læs stabil grus.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jo det kunne være, har ikke prøvet vognmænd eller anlægsgartner. men tænker at prisen nok bliver dyre end i en grusgrav
men vil heller ikke ha noget som gør min grund forurenet.

og tænker på at få støbt på et tidspunkt så jeg kan køre med værksteddonkraft eller en Palleløfter. men det vil jeg vente med til når frosten er ovre så det ikke går i stykker.

Jeg siger tak for alle indput det er ikke alle muligheder man lige får set når man sidder alene med det.

Så kommer der ved også billeder af bil og indkørsel???

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du bestiller det i grusgraven skal du selv hente det jo. Og det er ikke materialet der koster men derimod transporten.

Hvis du skal lave det efter bogen skal rømme al organisk materiale væk det vil sige muldjord og rødder osv allerede skal faldet etableres korrekt. Der efter fylder du op med fyldsand indtil du kan ligge ca 20 cm stabilgrus ud som rettes af med samme flad som bunden. Faldet skal laves så det gør væk fra bygninger og et sted hen hvor vandet kan ledes væk.

Jeg har selv her på matriklen gjort det at jeg gravede ned så det passede og i dybden med mængden af murebrokker, derefter lagde jeg ca 5-10 cm knust brokker udover det hele, sluttede så af med stabilgrus så det passede i højden.

Men det der er meget vigtigt når du laver sådan noget er at du sikrer dig at vandet kan løbe væk hele tiden for ellers bliver det bare en stor gang smat til sidst.

Hvis den niveau forskel du omtaler tidligere er til din fordel hvad angår faldet vil jeg bare hælde stabilgruset på og leje en 200 kg vibrator til at banke sammen med når det er rettet af.

Vær dog opmærksom på at oplyser et areal på 370 kvm ved en tykkelse på 10 cm giver det så 37 m3 stabilgrus hvilket ca er 4 lastbilfulde og 3700 trillebøre fulde.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej undskyld jeg lige har været væk et stykke tid men har fået lagt stabilgrus ud og vil vente med at støbe til forår når frosten er væk så skal der nok komme fotos KTM :-) eller kan jeg støbe nu om der er noget beton som kan klare frost og hvordan det er nemmest og billigst
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis