Isolering af raftehegn

Hej Lav-det-selv.dk

Da jeg er ny håber jeg på at jeg har lagt mit spørgsmål det rigtige sted.

Jeg har desværre fået behov for en slags isolering af mit raftehegn grundet meget larmende naboer. Det ville være dejligt hvis jeg kunne sætte noget op på det eksisterende og nye raftehegn der kastede støjen tilbage. Jeg har selv tænkt på presseninger da de er billige? Det skal ikke være en løsning der isolerer 100% men en løsning der skal gøre at lyden ikke som nu kastes og forstærkes direkte ind på min terasse samt i stuen - samtidig med at det gode naboskab gerne skal opretholdes?

Hilsen

Birgitte

Biraa
Hej Lav-det-selv.dk   Da jeg er ny håber jeg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kunne nu være rart at vide hvad det er for en støj ?

Du skal ikke bruge vintermåtter, du skal bruge hårde bats, det er dem der støj isolere bedst.

Men om de har en ret stor effekt mod nabostøjen ved jeg ikke.

Du kan evt. lave sådan et hegn, og " putte " batsene mellen brædderne

www.bygmax.dk/rockwool-terraenbatts...00-mm.html

Rockwool Terrænbatts Erhverv 50x600x1000 mm

Nu er det jo sådan at lyd bølger ikke bare er retnings bestemt men spredes, så skal der en bare rimelig støjdæmning til, skal teressens sider jo være mindst 6 m. høje.

Det kunne nu stadig være rart at vide hvad støjen består af.

Jeg er enig. Vintermåtter ville give en meget begrænset dæmpning, men med deres ringe æstetik ville de være et godt flag til dine naboer om at de larmer af h...... til.
Skal du reelt begrænse støjen i større omfang skal det være højt og lavet af hårde batts, som både jeg og andre vist har nævnt.
Skal du have et bedre bud, må du vist beskrive hvad det er der støjer. Motor, børn, vilde dyr?
Hej med jer,

Vilde dyr beskriver det meget godt selv om det ganske enkelt bare er en nylagt terrasse vores naboer har anlagt lige op af skællet. Desværre kastes deres lyd over til os med en sådan styrke, at sidder vi inde i vores stue med åben dør lyder det trods de måske 8-10 meter hen som de sidder hos os. Sidder vi så ude på begge terrasser er det naturligvis værre. Derfor behøver jeg ikke en løsning der isolerer fuldkommen men bare have taget lidt af lyden. Så jeg søger en billig og hurtig løsning, der lige tager det værste fra naboens terrasse.

Derfor er måtter eller bats en god mulighed da den ikke virker dyr og ligeledes sender signal om at lyden fra naboerne ender hos os.
Raftehegnet er nyt så det bliver ikke skiftet. Vi kan ikke se det pga beplantning. Måtterne vil derfor ikke ses.
Endelig har jeg overvejet at få høns som buffer måske den aller bedste løsning.

Jeg har fået gode idéer og håber ikke for mange af jer tænker på den gamle film fra 1966 "Naboerne" der dog er blevet min nye lørdagsunderholdning til egen skræk og advarsel:-)

Tak for jeres involvering.
Birgitte

Biraa
Annonce

Det var da en ret god film. Lad os endelig høre et resume af jeres "gode naboskab "  om et 1/2 - 1/1 år.

Er i til den tid igang med mega stereoanlæg, morosave, mejetærskere, buldozere m.m.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også