Forfradåse eller grøn indmuringsdåse?

Hej med jer. Jeg er i tvivl om der skal benyttes en forfradåse, som vist på billedet, eller det er lovligt at benytte en grøn indmuringsdåse? Det lader desuden til at skillevæggen er for  tynd til en forfradåse, som er dybenre end en grøn indmuringsdåse.

På forhånd tak for hjælpen.

 


Venlig hilsen



Mads
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge en grøn dåse - de er beregnet til indmuring - forfradåser er beregnet til pladevægge ( gips. o.l. )


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Som jeg ser det, bør der komme en gipsplade mere udenpå, for at reparere hullet efter kabeltræk. Så er der da lidt bedre plads.

Hvad er der iøvrigt bagved gipsvæg, er det cellemursten kunne det tale for en grøn dåse.

er det en pudset murstenvæg så er der ikke tvivl GRØN dåse


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar. Der vil så blive benyttet grønne indmuringsdåser. Det er en skillevæg og der er ikke plads til yderligere en gipsplade på skillevæggen. Det kan være at billedet mistolkes en smule. Det er en gammel ejendom fra 1937 hvor de meste af væggen er bygget op af først puds i "hønsenet" og så træplanker. Det har dog været temmelig besværligt at lave hullerne, pga. træet, som ikke er lige til at banke ud med en mejsel. Det har jeg boret i, i stedet for.

Tak for jeres svar og god weekend.

Venlig hilsen



Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis