Gulvvarme

Hej

 

Vi står og overvejer en tilbygning, hvori vores nuværende køkken skal udvides.

Umiddelbart synes vi at det er voldsomt at hakke al gulv op i det gamle, da vi så også skal nedtage køkkenet, som ikke er særligt gammelt. Derudover er det bekosteligt at få håndværkere igang med gulvet i det gamle.

Idag er der trægulv i køkkenet med nogle plader som isolering under(termofelt hedder det vist). Synes ikke gulvet virker koldt længere(men det gjorde da vi havde klinker istedet). I det nye vil der være vandbårent gulvvarme.

Derfor overvejer jeg følgende:

Et nyt trægulv over det hele, stadig med noget isolering under det gamle. Her vil man nok kunne mærke overgangen i trægulvet, der hvor det nye starter. Kunne man evt ligge noget elgulvvarme under det gamle og så ikke bruge dette til at opvarme køkkenet med, men bare holde det, så det ikke er koldt? Det drejer sig om ca. 25 m2. Så kunne man bruge det vandbårne til at opvarme rummet med?

Der er vel også meget forskel på hvor køligt det trægulv, man vælger er? Idag har vi trægulv(føles ikke koldt), men hvad hvis man skifter til noget laminat, pergo, kork og hvad det alt sammen hedder?

Håber på gode indspark.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dine fødder vil blive slemt skuffede når du kommer fra gulvvarme, til kold gulv.Vores datter og svigersøn renoverede ved indflytning, for ca 9 år siden. De har køkken, alrum og stue ud i et. Der kom gulvvarme i bad, køkken, og alrum, men stuedelen har trægulv og radiator + brændeovn. Det har de fortrudt, man mærker meget tydelig forskel.

Det er ikke særlig vanskelig at tage et køkken ned og sætte op igen, So go all in.

Nu er vi netop i essensen af LDS, container udenfor, et par trillebøre, et par ordentlige muggerter, elhammer, far, svigerfar, svoger, bror og et par gode venner. Og så noget smørrebrød og en øl til frokost. Så er det køkken nedtaget, gulv brudt op, og der er gravet ud,  til ca. 50 cm dybde. Så er der klar til håndværkere "på mandag".

Den forestilling har jeg været en del af flere gange, og det er skønt når det står færdigt.

Og hvis i fortsat skal bo i huset, under renovering, så husk midlertidig køkken med komfur og køleskab i baggang, garage eller overdækket terasse (om sommeren).


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gulvvarme uden tilstrækkelig isolering under er dyrt i drift. Der skal også være isoleret tilstrækkeligt ud mod fundament, da man ellers mister meget den vej. Den øgede isolering er en beskeden ekstra omkostning, og den sparer på varmeregningen, også i forhold til nu.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

vi ved vel ikke hvordan det er isoleret pt?

Det har du ret i.

Jeg synes at der stod, at det var et 70'er hus, men det står der da bare ikke....

 

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis