erfaring med led pærer fra Kina?

Hej

Jeg står og vil have skiftet mine 35w spot pærer ud til led, har så fundet nogen i kina, men er der nogen der har erfaring med led pærer derfra? Tænker på om de er sikre nok, skulle jo gerne undgå brand, og kan man være sikker på at de kun er 3w ca, ville nødig købe nogen som så er 30w 

Mvh.brian

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg køber her http://www.billigmedien.de/?page=pi&l1=9&l2=32
Skrevet af grisling på 06-11-2014 22:16

Hej

Jeg står og vil have skiftet mine 35w spot pærer ud til led, har så fundet nogen i kina, men er der nogen der har erfaring med led pærer derfra? Tænker på om de er sikre nok, skulle jo gerne undgå brand, og kan man være sikker på at de kun er 3w ca, ville nødig købe nogen som så er 30w 

Mvh.brian

Jeg har købt et par stykker i Kina for længe siden - de sidder nu i mine udendørslamper......

De er sikre nok ja.

Men selvom de er f.eks. varmhvide har de billige en elendig farvegengivelse ( CRI eller Ra værdi ) Derfor bruger jeg mine udendørs, hvor det ikke betyder så meget - jeg ville være forsigtig med at købe nogen til rumbelysning, hvis ikke der er opgivet CRI/Ra-værdi - så er det nok fordi den er lav ( dårlig ) måske helt nede på 70. Til rumbelysning skal det være over 80 - og i køkken og bad, hvor farvegengivelsen er meget vigtig vil jeg mene over 90. Har selv skiftet mine i køkkenet ud fra Ra 80 til Ra >90, fordi bøffen havde en forkert farve

Jeg køber ikke LED i Kina mere - jeg købte de 2 for at prøve - thats it.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg vil sige det sådan, du skal købe mere end 30 stk. for at det kan betale sig. Du skal nemlig betale dansk moms og told af vare der er indført uden for EU.

Skrevet af Håndværkeren på 07-11-2014 00:04

Jeg vil sige det sådan, du skal købe mere end 30 stk. for at det kan betale sig. Du skal nemlig betale dansk moms og told af vare der er indført uden for EU.

Du glemmer bagatelgrænsen på kr. 80,-

Det kan man få 2-3 pærer for i Kina. Så der skal netop ikke købes 30 stk. - så skal der betales toldbehandlingsgebyr ( kr. 160,- ) + moms.

Det kan bedre betale sig at splitte det op i flere ordrer.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej Grisling :-)

Jeg kan da fortælle dig at rigtig mange LED pærer laves i Kina, og der er kæmpe forskel på dem, både i forhold til levetid og farve.
Men sikkerheden er da OK for dem alle. EL pærer er temmelig standardiserede i forhold til montage og sikkerhed, så det er ikke her du skal bekymre dig.

I forbindelse med mit job er jeg en smule i forbindelse med LED pærer fra Kina og det er en jungle....
Professionelt er vi endt med at have kontakt direkte til en af de pænt store producenter, der leverer til diverse kendte brands. Vi aftager dog en "no name" udgave der holder samme farve temperatur som de "kendte" men den har en kortere garanteret levetid.. den er kun på 15000 timer......

Så finder du een der handler med den slags varer vil du blive glad....

Kan lige sige at jeg ikke kan skaffe LED pærer fra Kina..... Desværre....

MVH Njord

MVH Njord
Annonce

Nu er Onkel Harald jo også begyndt at sælge dem, de sidste jeg købte gav dog en gyselig kulør i mit ansigt ( skulle bruge dem til et par lamper på badeværelset ) h... k... hvor så jeg gammel og træt ud med de pære.

Skrevet af Håndværkeren på 07-11-2014 09:18

Nu er Onkel Harald jo også begyndt at sælge dem, de sidste jeg købte gav dog en gyselig kulør i mit ansigt ( skulle bruge dem til et par lamper på badeværelset ) h... k... hvor så jeg gammel og træt ud med de pære.

Næh, "håndværker" du ser da sådan ud, det er hverken spejlet eller pærernes farve, der er noget i vejen med. På dit spejl sætter du et skilt op med teksten: "Beklager den forringede billedkvalitet"

 

 

 


fase

Jamen jeg har da rulle tekst, "forringet billed kvalitet"  men det hjalp nu at skifte til lavenergi rør/pære

Skrevet af njord på 07-11-2014 07:32

 Vi aftager dog en "no name" udgave der holder samme farve temperatur som de "kendte" men den har en kortere garanteret levetid.. den er kun på 15000 timer......

 

Ja, det er fint - men holder de også en ordentlig CRI/Ra ( farvegengivelse ) værdi over 80 eller bedre 90

Hvis den ligger og roder nede omkring 70 opleves det som Jørgen skriver -selvom den er varmhvid.

Som jeg skriver - ikke under 90 på badeværelset og køkkenet.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.

Jeg kan ikke lige data i hovedet...
Men de er i den bedre ende :-)

Og de sælges her i DK til ret høje priser via en lokal importør!
Hvilket også er grunden til jeg ikke kan få fingre i den på legal vis....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis