lav tryk fra vandhanen

Hej alle sammen,

Jeg har en vandhane fra x.change http://www.lavprisvvs.dk/shop/damix...8677p.html

Den blev sat op for nyligt og den kolde vand er så svag. Altså trykket på den kolde vand er halv så stærk som fra den varme. Trykket havde været fin inden jeg lavede om på køkkenet.

Der blev sat noget voks inde i rørene da hanen blev sat op (jeg ved ikke hvorfor men tror det var fejl). Jeg har prøvet at skidle vandhanen af og fjern det voks der satte sige i den kolde rør men det hjælp ikke.

Nogen som har forslag til hvordan jeg løsner problemet, vil jeg være meget taknæmmelig.

MVH

 

Debbs

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder noget underligt at der skulle voks ind i røret. Hvis voksen kom i både den kolde og varme, kan det jo være det varme vand der har smeltet det i den side. Er det sandsynlig, kan man bytte om på tilslutninger i en kort periode. så vil den kolde også blive varmet igennem. husk at lukke for vandet før adskillelsen


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret Ev

Jeg har faktisk prøvet at skylle al det voks af den kolde rør med varm vand men det hjælp ikke.

Så jeg tvivler på at det er et voks problem

Er det mon nemt at bytte om på tilslutningerne? Hvordan gør man det? Den kan jeg også prøve at gøre

Det er de 2 rør under vasket der skal byttes om, men det er ikke særligt nemt, og næsten helt umulig hvis de tynde rør fra vandhanerne ikke kan nå over til den anden. Ellers må du have ham VVS manden der monterede det hele til at hjælpe dig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan jo være at der er skudt et stykke kalk op i røret da der er blevet åbnet for vandet. Der er mange der glemmer at åbne og lukke for ballofixen så den kalk der måske er i ballofixen bliver skudt op når man er færdig med opgaven. Det kan også være ballofixen der ikke duer mere, hvis de er en ballofix der på.

 

Og hvis der er, er der nok skidt i kontreventilen (23585) http://www.damixa.dk/p/1759/Clover/Koekkenbatteri
Vil den så ik, men under teknisk info..
Tak alle sammen
Vi prøver først at skille den ad og gøre den grundigt rent og så prøver vi de andre forslag

Hej debbs

E nem måde at få vandet den "modsatte" vej, er at lukke for begge balofixer, husk at åbne og lukke for vandhanen for lige at fjerne vandtrykket.

Nu adskiller du så tilgangsrør og flexslange sådan at den ene flexslange stadig sidder på den varme og den kolde bare hænger.

Så peger du lige den løse flexslange ned i en spand og tænder for den varme balofix, og på den måde vil det varme vand løbe ud af den kolde flexslange og ikke nok med det... vandtrykket vil spule småsten og kalk som sidder fast.

Gentag proceduren denne gang med koldt igennem den varme.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Rigtigt Janus007, men virker ikke når der er kontreventiler i..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis