Radiator rør gennem køkkensokkel

Jeg skal sætte køkken op, og fra et hjørne ved vinduet er det to huller ind til det tilstødende værelse, hvor varmen skal komme fra. Jeg er ikke lige klar til at få radiatorer sat op, så jeg vil gerne selv føre nogle rør gennem hullerne, ind til køkkenet, gennem køkkensoklen og ud af siden på køkkensoklen. Jeg tænkte på at købe nogle pex rør og bare føre dem gennem hullerne og ud af soklen, men jeg ved ikke om det er noget VVS-manden så bagefter kan samle sammen... Kan mit forslag lade sig gøre for VVS-manden eller skal jeg gøre noget andet?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er langt ude i fremtiden at radiator kommer på tale, vil jeg ikke lave nogen forberedelse. Det er ingen kunst at tage et køkkenelement ud, og så trække dem igennem sokkel senere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har ikke lige fundet nogen vvs'er endnu, men er der ikke sådan en standard løsning jeg bare kan knalde sammen, og så er det lige til at gå til? Det er vel begrænset hvor kompliceret det kan blive.

Lige det køkken jeg har købt er lidt sjovt, der kommer en forramme over alle elementerne, så jeg kan faktisk ikke bare lige tage dem ud

Så ville jeg "nøjes med" at trække 2 trækrør. De kan så mures ind lige over hinanden i værelset, og tilsvarende komme igennem sokkel i køkken. Husk bløde bøjninger og  fastgøre dem godt i soklen.
Så kan der trækkes den længde rør der bliver behov for, uden at du "skal falde" i en rinkning rør.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis