Knirkende plankegulv

Jeg har i min gamle lejlighed et fint afhøvlet gulv af fyrtræsplanker der er sømmet fast. Som så mange andre ældre gulve af den type, knirker det når man træder på bestemte steder, fordi enkelte søm ikke længere sidder 100% fast. Jeg har prøvet at banke dem efter med en dyknagle, men det fjerner kun problemet midlertidigt. 

På nettet har jeg fundet disse skruer med afbrækkeligt hoved, der efter sigende kan løse problemet, men jeg har ingen erfaring med dem.
http://www.squeakyfloor.com/counter-snap.html
Nogen der har prøvet noget lignende eller ved om der findes et lignende produkt inden for EU? 

Eller en helt anden løsning måske?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har ikke selv prøvet dem, men politikens bog "politiken store gør det selv  hus og lejlighed" af erik boile, anbefaler bla noget der hedder en gulv jack skrue, ser noget mere rigtigt ud en dem du linker til. de anbefaler også alm dyvler med lim men har svært ved at se det skulle holde lige så godt.

Formoder med din knirken og at sømmene ikke længere holder, at du har et gyngende gulv ?

Vh Bo

Tak for svarene!

Hugoianer: Gulv jack har jeg aldrig hørt om, men kan se her http://www.silvan.dk/inspiration/gallerier/inde/reparer-det-knirkende-og-gyngende-gulv20111208090457 at det mest er til at rette op på gyngende gulve. Samme link foreslår en nedsænket skrue og kemisk træ til at få bugt med knirken, men jeg vil helst undgå så store huller at de skal fyldes med kemi eller propper.

Lars: Hvordan fik du nedsænket karmskruen uden hoved?

Skrevet af Simon1234 på 05-11-2014 19:26
Lars: Hvordan fik du nedsænket karmskruen uden hoved?

 

Dyknagel samt et stykke blik med et lille hul, som sømmet blev slået i igennem for at imødegå slagmærker på parketten.

 

Gulv jack er den eneste rigtige løsning, men den er også dyr. Gulvjack bruges normalt til at rette gulve op men fjerner også knirke lyde i trægulv.
De koster 100-200,- pr stk., så hvis det er et stort areal ville jeg måske overveje en større opbygning af gulvet i stedet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce
Skrevet af Simon1234 på 05-11-2014 19:26

Tak for svarene!

Lars: Hvordan fik du nedsænket karmskruen uden hoved?

 

Hov hov, jeg skrev ikke karmskrue, jeg skrev kamsøm (eller ringsøm om du vil)

 

Lars: Ja, vigtig detalje 

Tak for svarene. Jeg tror jeg prøver med knækskruerne i første omgang, da det er to mindre områder det drejer sig om. Så må jeg se om der evt. skal gulv jacks til senere. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis