pris på brolægning

Jeg har nu renoveret huset, og mangler nu at få fjernet den gamle indkørsel.

Dette var min plan at betale mig for, da jeg synes jeg har brug for an pause, men kan ikke gennemskue de priser jeg får, om de er fair for tiden der bliver brugt.

Jeg har 125m2 indkørsel, her ville jeg selv fjerne sten fra. Jeg skaffer selv container til dette.

Jeg ville så skaffe en container til jord også, så brolægger skal dermed grave af og køre i container. Han skal skaffe grus til ny indkørsel også. Hvad bør denne del koste?

Efterfølgende vil jeg skaffe sten, hvor han også skal ligge dem. Hvad bør den del koste?

Jeg har ikke prøvet at lave det selv før, så har lidt svært ved lige at se om jeg overser noget tid i dette arbejde, for med de priser jeg får, kommer jeg nok til at gøre det selv alligevel.

Kan I hjælpe med et overslag i tid/pris på dette?

 

\René

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo ganske umuligt for andre at gisne om, hvad er de faktiske forhold jordbunds forhold o.s.v.

Det bedste du kan gøre er at bede de firmaer der laver den slags om at give et skriftligt tilbud alt incl. Du kan ikke købe sten til de priser de kan få !

 

Kender du historien om Kro fatter der dukker op hos mekanikkeren med en billig motorolie, og siger: kan du lige skifte olien på bilen, det kan da ikke koste mig noget vel ?

Et par dage efter dukker mekanikkeren op hos Kro fatter  med nogle æg og et stykke flæsk og siger: kan du lige lave en æggekage til mig, det kan da ikke koste mig noget vel !

Der er ikke rigtig noget der hedder den rigtige pris. Selv om du beregner hvor meget de skal bruge af materiale/timer og andet, kan entreprenøren have en forskellig kostpris for at firmaet kan køre rundt. Den eneste måde du reelt kan se det er at ligge alle tilbudene ved siden af hinanden. Der er nogen der kan afvige meget fra hinanden men mange af dem vil lægge tæt på hinanden og det kan man kalde den rigtige pris. Så stol du bare på tilbudene og se hvad de forskellige tilbud inkludere af forskellige ting og om der er afvigelser.
Hilsen Martin.

Heller et tilbud med kvalitet og god udførelse, end en masse efter regninger.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

På sådanne små opgaver, tror jeg det er billigt at finde en entrepenør/anlægsgartner du stoler på, og så få det lavet på timeløn. Skal de give tilbud, blivet det som regel dyre.

 

Hvis dit postnummer på din profil her på lds passer så bor du i vallensbæk. Vi brugte i sommers den lokale Gram Anlæg til en brolægningaopgavr og var yderst tilfreds med planlægningen af opgaven (forslag til udførelsen ), selve udførelsen, oprydning, pålideligheden og pris sammenlignet med to andre brolæggere her i området.... Jeg har intet med firmaet at gøre, så jeg skriver det kun fordi vi selv havde store problemer med den gang at finde på pålidelige, dygtige og prisbevidste brolæggere og kunne ikke finde anbefalinger fra andre.....

Vi fik lavet ny indkørsel for et par år siden. brugte denne beregner til at få en idé om prisen: http://terrassepris.dk - så vidt jeg husker var overslagsprisen lidt højere end hvad vi kom til at betale i virkeligheden, men det var meget rart at vide hvor prisen ca lå.


- Hanne H
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis