Indmuring af samledåse

Hej med jer. Er det lovligt at indmure samledåsen som vist på billedet?
Dvs. indmure en grøn indmuringsdåse og samle ledningerne med samlemuffer?

Med venlig hilsen

 


Venlig hilsen



Mads
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da man ikke må have skjulte samlinger som man ikke kan komme til, så nej........


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Samlingerne bliver ikke skjulte af at blive lavet i en grøn indmuringsdåse med en blinddæksel foran. Så det kan jeg ikke set noget galt i.
Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt den type fladkabel, det ser ud til er anvendt, må indmures. Muligvis skal kablet skiftets, og i så fald kan man lige så godt gøre det i hele længden, og så slippe for samlingen.

Jeg nævner ellers at jeg vil benytte en grø indmuringsdåse, hvor kablerne samles med enkel samlemuffer. Herefter vil jeg sætte et blænddæksel på. Så er samlingerne jo netop til at komme til?


Venlig hilsen



Mads
Tusind tak for dit svar Jenshøj. Jeg mente nok at det var lovligt at benytte indmuringsdåse for at samle kablerne.

Venlig hilsen



Mads

Det er umulig at se om det er en fornuftig placering til en stikkontakt, eller om kabler er til noget udv. lys el.lign. . Men det kunne være oplagt med en stikk. i stedet for en blænddæksel


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Kan nu godt forstå at der er lidt forvirring omkring at måtte indmure dåsen for du skriver jo at "indmurer dåsen som vist på billedet" og den dåse på billedet er jo ikke en grøn indmuringsdåse.....

Du kan også få din elektrikker til at splejse kablet, så skulle der ikke være noget i vejen for at mure det ind.

Men ellers en grøn indmuringsdåse, med blinddæksel, eller en stikkontakt hvis der er behov for sådan en.

Skrevet af Universal på 05-11-2014 15:25
Jeg nævner ellers at jeg vil benytte en grø indmuringsdåse, hvor kablerne samles med enkel samlemuffer. Herefter vil jeg sætte et blænddæksel på. Så er samlingerne jo netop til at komme til?
 
Nej du nævner intet om at der skal et blænddæksel på i dit første indlæg , derfor mit nej svar .................

 

 

 


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tak for konstruktiv respons og beklager forvirringen der måtte være mht. indmuringen af en grøn indmuringsdåse. Planen er netop så at få samlet ledningerne med muffer i sådan en dåse og sætte blinddæksel på. Der sidder i forvejen en stikkontakt længere nede på kablet som bliver tilsluttet, så af den grund vælger jeg denne løsning.

Igen tak for svar.

Venlig hilsen



Mads

Nu ved jeg ikke hvor langt kablet er,men det virker lidt som en klampet løsning at samle kablet i en eller anden dåse for at spare et stykke kabel.


fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis