neon armatur, tilslutning

hej

 

jeg har udskiftet neonarmatur, hvor ledningerne er forbundet som ved det gamle armatur. Det nye armatur virker også som det skal.

Men det gør to stikkontakter ikke i nærheden ikke længere. De fungerer normalt, når neonlampen er slukket, men er "døde", når lampen er tændt.

Tilledningen til lampen består af sort, rød og grøn ledning, hvor rød og grøn er samlet i armaturet.

Hvad   skal jeg ændre for at få strøm til stikkontakterne hele tiden.

 

 

 


carl
hej   jeg har udskiftet neonarmatur, hvor... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Til ev elmand, båndsei og Høst

Jeg har taget neonarmaturet ned og her kan I se ledningsføringen. Det er tydeligt, at den "grønne" ledning i virkeligheden er blå.

Jeg er kommet til at tænke på, at der nok er en sammenhæng med de nuværende problemer og årsagen til, at jeg skiftede det gamle armatur ud. Det gamle begyndte nemlig at "selvslukke" efter kortere eller længere tid, og jeg troede det skyldtes fejl i armaturet, da det ikke hjælp at udskifte rør eller glimlamper. Men det har måske noget med de "dårlige nuller" at gøre i stedet.

Er der noget jeg selv kan fikse, eller skal jeg have fat i en elektriker.


carl
Den "grønne" nu blå skal i samlemuffen med den sorte:

Båndsei

Hej båndsei m. fl

 

Det virker - jeg er imponeret. Jeg forstår ikke det med svag nulledning, men kunne godt tænke mig en forklaring for dummies, hvis en af jer gider. Det er der formentlig også andre der gerne vil have, for jeg kan se, der har været ganske mange visninger.


carl

Har fået et godt råd fra moderator ang. tilføjelse af tegning, Forsøger lige her med det jeg lige kunne finde ud af. Og det virker tilsyneladende Hvis du da kan åbne den.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
jeg kunne fint åbne den - det var meget illustrativt, tak

carl

Flot tegning ......men kogepladen kommer først ind her til sidst , så det passer ikke helt........


   elektriker fra jævnstrømmens tid

JA  du har ret i at rækkefølgen i hans observationer var en anden. Måske derfor at ti øren ikke fald hos mig i alt fald med det samme.

Tegningen var bare tænkt som svar på hans spørgsmål om svævende nul. Og vi mangler jo stadig svar på hvordan han observerede at stikk. virkede, under fejlsituationen,  når lampen var slukket. Jeg gætter på en meget lille forbruger

Problematikken omkring afbrudt nul, er jo ret kendt og ikke særlig risikabel ved enfasede installationer, hvorimod det ved flerfasede installationer kan ødelægge en masse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis