Hvem ejer de gamle bygge materialer

Hej

I forbindelse med en ombygning og tilbygning, hvor jeg har en totalentreprise har jeg et spørgsmål. Hvem ejer de gamle yderdører som skal skiftes? er det mig eller tilhører de entreprenøren som må gøre med dem hvad han vil. Der er ikke aftalt noget specifikt herom.

Jeg ville egentlig sælge dem, men det kan jeg jo så ikke hvis de ikke tilhører mig.

Mvh

Jesper

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du ejer dem og skal beale for at få dem fjernet lige som alt andet der bliver kaseret ved ombygningen.

Hvis ikke andet specifikt er aftalt er det nuværende inventar dit. Alt andet vil jo føre til det rene Laredo, hvis entreprenøren kunne tage for sig efter eget forgodtbefindende.

 

Men det mest hensigtsmæssige er jo at aftale på forhånd hvad der tænkes genanvendt/solgt og hvad der er affald, så entreprenøren kan  planlægge arbejdet  mest hensigtsmæssigt (og tage højde for det i tilbuddet, hvis det har et større omfang) og ikke ad vanvare smider genanvendelige døre, sanitet, fliser, elinstallationer o.lign i containeren.

...de er relativt nye og kan sælges...

Hvis du laver en aftale, kan du også sikre dig at de pilles hele ud.

Normalt skal sådan noget ikke drille ret meget, før bajonetsaven bliver fundet frem.

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis