Giantco kan ik lide koldt og fugtigt vejr

Jeg har en Giantco Spartan der når det er koldt og fugtigt vejr ikke vil ta' gassen. Når det tørt og godt vejr køre den fint , men lige så snart det er vådt og jeg har kørt en 3-4km. så begynder den at ikke vil tage gassen . Den køre fint de første 3-4km. Så vil lige høre om der var nogen som har et bud på hvad problemet kunne ligge i. På forhånd tak.

 


KB
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Kent71 på 04-11-2014 19:21

Jeg har en Giantco Spartan der når det er koldt og fugtigt vejr ikke vil ta' gassen. Når det tørt og godt vejr køre den fint , men lige så snart det er vådt og jeg har kørt en 3-4km. så begynder den at ikke vil tage gassen . Den køre fint de første 3-4km. Så vil lige høre om der var nogen som har et bud på hvad problemet kunne ligge i. På forhånd tak.

 

Hvis det er noget du oplever når temperaturen er under en 7-8 grader lider dit køretøj af karburatoris. Fylder du 5% karburatorsprit i benzinen burde det hjælpe.

Men, det kan også være fugt på tændkabel og tændrørshætte. Det kan du kurerer ved og sprøjte delene med et siliconepræparat, som eksv Pronto.

Pøj pøj med fejlfindingen. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for de hurtige svar på hvad det kunne være jeg skulle nok have tilføjet at jeg altid kommer karburatersprit på når jeg tanker. Men vil prøve at checke det med kabel og hætte. Når an ikke kan finde fejlen må man jo bruge udelukkelsemetoden

KB

Jeg vil mene at der må være noget helt andet galt, for alle totakts motorer kører bedre når de er blevet varme i koldt og fugtigt vejr. Er du sikker på at den får benzin nok at leve af ? Har du tjekket at der er hul i tank dækslet, det kunne nemlig lyde som om der dannes under tryk i tanken.

Skrevet af Håndværkeren på 05-11-2014 10:34

Jeg vil mene at der må være noget helt andet galt, for alle totakts motorer kører bedre når de er blevet varme i koldt og fugtigt vejr. Er du sikker på at den får benzin nok at leve af ? Har du tjekket at der er hul i tank dækslet, det kunne nemlig lyde som om der dannes under tryk i tanken.

Er du nu også sikker på det gælder, når karburatorens venturirør er dækket af is indvendigt ???  

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Ja det er rigtigt at 2takts motorer kører bedre når de er bllevet varme i koldt vejr. Men tankdækslet er blevet tjekket og der er kommet et nyt på, så det skulle være i orden.Den har bare stadig problemet med at den ikk tager gassen hvis jeg kører i regnvejr Den kører perfekt i tørvejr. Og den  får benzin nok. Så det må være noget andet galt.

 


KB
Skrevet af Kent71 på 04-11-2014 22:58
Tak for de hurtige svar på hvad det kunne være jeg skulle nok have tilføjet at jeg altid kommer karburatersprit på når jeg tanker. Men vil prøve at checke det med kabel og hætte. Når an ikke kan finde fejlen må man jo bruge udelukkelsemetoden

Hvor meget sprit kommer du på for hver liter benzin Kent ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ca. 5%

 


KB

Hvis din tank er på 10 liter vil en kapsel fuld være nok pr. tankning.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis