Mon sådan et beslag findes??

Jeg leder efter et beslag som kan bruges til at sætte på en rund stang (vores trappe - se billede til højre) så den flugte rundingen fra stangen (se tegningen til venstre) og er plan lige på den anden side (hvor spændingsbeslaget skal sættes fast til et gitter)

Mon det kan købes??

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skal det side fast på røret, eller er det kun som mellemlæg?

Er det kun som mellemlæg kunne du jo lave det i træ.

Skal det være simpelt, så tag en liste med samme bredde som røret, og monter et par små lister som styr.

 

Skrevet af je__ns på 04-11-2014 14:01

Skal det side fast på røret, eller er det kun som mellemlæg?

 

 

Ja det er kun som mellemlag
Tak for forslaget

 

 

Det var faktisk heller ikke nogen dårlig ide - evt. noget gamle cykelslange imellem, så det ikke "skrider"

En let løsningen kunne være at tage en træklods, bore et hul med samme diameter som dine balustre, og så save klodsen over bagefter, så du har 2 halvdele.

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Skrevet af Anders K på 05-11-2014 07:53
En let løsningen kunne være at tage en træklods, bore et hul med samme diameter som dine balustre, og så save klodsen over bagefter, så du har 2 halvdele.

Den lå jeg egentlig også at tænkte på - sådan inden jeg vågnede ;-) - jeg har bare ikke et træskærerbor (eller hvad den nu hedder) som er stort nok
Gad vide om de lejer/låner søjleboremaskiner ud i Silvan eller andre steder

 

 

Nu ved jeg ikke hvor stor diameteren er, men et speedbor (fladbor) koster ikke særligt meget. Tror ikke at du kan leje en søjleboremaskine, men med lidt øvelse kan det godt lade sig gøre at bore lige. Bor eventuelt for med et 3-4 mm bor fra begge sider, så kan det ikke gå helt galt.

Med venlig hilsen

Anders

Måske der er noget fra VVS verdenen du kan bruge. Har fundet et tilfældigt samlet udvalg i rørbærer, hvor du selv må klikke dig videre: http://www.vvs-eksperten.dk/index/rorbaerer-232

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis