Hotpoint Ariston - kører i selvsving

Min vaskemaskine starter programmene op, men det den så gør om og om igen er, at pumpe vand ind i sæbeskålen. Det er som om den aldrig kommer over det stykke, for den står bare og skyller vand ind og ind. Ind imellem kører den lige en omgang eller to men går så tilbage til at skylle vand ind. Tiden på uret går, men det er det samme sted i vasken hele tiden. Den kan godt centrifugere og skylle vand ud når jeg sætter den på centrifugeprogram.

Jeg har lige skiftet håndtager i lågen, da låsen deri var gået i stykker. Ind til jeg fik reservedelene måtte jeg åbne den nede fra. Kan det ha noget at gøre med at jeg har tippet den en del gang for at åbne den vej. Den har aldrig ligget helt ned men hvilet op ad væggen.

What to do.. Orker ikke vente over en uge på service, ej heller smide penge ud til det hvis jeg selv kan ordne det.

Håber her er hjælp at finde.


MB.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke om dette er til hjælp, men det er sådan at styring af vandindtag sker ved hjælp af en pressostat som er forbundet med en slange til bunden af karret, eller i hvert fald den nederste del. Når den tager vand ind fyldes slangen og trykket i pressostaten stiger, hvorved magnetventilen lukker.

Dette var opbygningen. det der oftest sker er at slangen er fyldt med sæberester som blokerer den, så af med bagpladen af maskinen, find den tynde slange, som en blyant i tykkelsen, der går op til en som oftest rund dåde med ledninger der sidder i toppen af maskinen. Slangen af og blæs den igennen. 90 % sikker på at det hjælper.

God fornøjelse med projektet.

Bjarne


 

Hmm har haft pladen af. Kan ikke finde tynd slange der. Fandt tynd sort gummislange som en blyant str. I toppen af maskinen efter at ha taget toppladen af. Kan det være den? Ellers kan jeg ikke finde tynd slange.

MB.
Har blæst diverse slanger igennem. Nu vasker min maskine igen. Er spændt på om den gør programmet færdig eller om der kommer nyt der ikke virker. Igen tak for hjælpen Bjarne.

MB.
hvordan sidder dit afl tilsluttet ?.Husk at enden af slangen altid skal være højrere oppe end vand niveauet i maskienen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis