Sandblæsning og kompressor

Min far havde en kompressor, som jeg engang brugte til at sandblæse en glasvase med. Men nu er både han og kompressoren afgået ved døden, og jeg står og skal sandblæse nogle flere vaser.

Og så melder spørgsmålet sig; Hvor lille en kompressor ville kunne klare sådan et job? For jeg gider ikke købe en kæmpestor en, der har kræfter til at blæse et hus omkuld. Men samtidig, så aner jeg jo INTET om hvor meget 8 bar f.eks. er, når jeg læser om forskellige kompressorer.

Så jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan vejlede mig lidt 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden.

Prøv evt. at sætte et billede ind af din sandblæser, det er meget forskel på hvor meget luft de kræver.

Skal du kun blæse i kort tid af gangen, og vil vente lidt på den pumper trykket op, kan du godt nøjes med en knap så stor kompresser, det er en fordel hvis den har en stor lufttank.

 

De små billige kompressore, er ofte meget ineffektive, og yder ikke det de skal.

mvh jens

Det var et billede af sandblæseren, hvis du stadig har den, eller skal du også ud at købe en sandblæser?

Skrevet af je__ns på 04-11-2014 19:02

Det var et billede af sandblæseren, hvis du stadig har den, eller skal du også ud at købe en sandblæser?

Nååååårh...tjo, tror da nok, at sandblæseren stadig er i live - jeg må på jagt i min mors kælder.

 

 

Annonce
Skrevet af ev elmand på 04-11-2014 22:00

Her er et link til tidligere tråd her på forum. Det omhandler sandblæsning og kompressor størelser http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/191877


Takker for linket - men selvom jeg ikke selv anser mig selv for at være teknik-dum, så er deres snak alligevel for "nørdet" (ment positivt, som at de har en meget stor viden omkring emnet) for at jeg kan følge helt med.

 

 

Hvis du finder sandblæseren, vil det nemmeste være hvis du kan låne en hobbykompressor, så kan du jo finde ud af hvilken størrelse der passer til dit behov. Eller du kan nøjed med mindre, eller den skal være større.

Hvis det kun er glas du skal sandblæse, så er min erfaring er at det ikke er så kræver så meget at sandblæse på glas.

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil bruge på kompressor.

Denne her kunne være et bud, jeg vil ikke anbefale en mindre.

www.harald-nyborg.dk/p5913/scheppac...-2-5hk-50l

Takker for svaret - men når det kun drejer sig om en enkelt vase, der skal sandblæses, så er det totalt overkill, at poste så mange penge i projektet 

Problemet er bare, at jeg ikke rigtigt kan se, hvor jeg kan låne en kompressor henne. For jeg har godt nok en bil, men den er lille og har ikke anhængertræk, så jeg har brug for at låne en kompressor der står et eller andet sted, så jeg ikke skal transportere den. Og hvis jeg lejer den f.eks. hos Silvan o.lign. så skal jeg netop kunne fragte skidtet.

Også totalt træls, at det er nærmest umuligt at opdrive noget Glass Etching Cream her i Danmark 

Skal du kun sandblæse en vase, kan mindre vel også gøre det.

 

 

Hvis du kun skal sandblæse en vase så prøv da at spørge hos den lokale autolakering eller maskinværksted om du ikke må låne deres sandblæsekabine, hvis du giver en kage til kaffen, eller endnu bedre, en fredags bajer.. ?
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis