Undertryk

Jeg har lidt problemer med træk i en lejlighed jeg ejer.

Der er central udsugning som kører konstant og der er virkeligt træk i det...

Det hjælper ikke at blænde det af, eller slukke for den motor der sidder på opgangen, for lejlighedene er ikke tætte nok til at undertrykker ikke forplanter sig.

Pakningerne i de nye træ/alu vinduer kan ganske enkelt ikke holde tæt...

Jeg har forgæves forsøgt at prikke til bestyrelsen, men de er nogle gamle tosser der ikke forstår at der kan være rigtigt mange penge at hente i besparelser på varme på det her punkt...

Er der nogen der ved hvor kraftigt et undertryk der er sundt at leve i? Jeg har tænkt mig at få det målt..

I tænker nok... Rolig nu... Men det er altså ikke småting
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit problem er jo nok at det er dig og andre lejere der betaler extra forbruget af varme, var det bestyrelsen kom der helt sikkert andre boller på suppen. Spørgsmålet er så bare om der virkelig er så meget under tryk som du giver udtryk for, hvis et tændt starinlys står uroligt i flammen når det står i vindus karmen skal der gøres noget ved det. Et egentlig under tryk er der nok ikke blot en del træk var der under tryk ville du have meget svært ved at trække vejret og du ville fylde en del mere end når du er uden for.

Dit problem er jo nok at det er dig og andre lejere der betaler extra forbruget af varme, var det bestyrelsen kom der helt sikkert andre boller på suppen. Spørgsmålet er så bare om der virkelig er så meget under tryk som du giver udtryk for, hvis et tændt starinlys står uroligt i flammen når det står i vindus karmen skal der gøres noget ved det. Et egentlig under tryk er der nok ikke blot en del træk var der under tryk ville du have meget svært ved at trække vejret og du ville fylde en del mere end når du er uden for.

Dit problem er jo nok at det er dig og andre lejere der betaler extra forbruget af varme, var det bestyrelsen kom der helt sikkert andre boller på suppen. Spørgsmålet er så bare om der virkelig er så meget under tryk som du giver udtryk for, hvis et tændt starinlys står uroligt i flammen når det står i vindus karmen skal der gøres noget ved det. Et egentlig under tryk er der nok ikke blot en del træk var der under tryk ville du have meget svært ved at trække vejret og du ville fylde en del mere end når du er uden for.

sludder og vrøvl af værste uvidende skuffe jørgen selvfølgelig kan der da være et undertryk ligesom der kan være et overtryk i en bolig uden at det på nogen måder hæmmer vejrtrækningen eller man "svulmer" op, et undertryk består jo i at luft uden for boligen bliver suget ind da ventilations udsugningen er for kraftig

Til Jørgen: Hen på natten kan man godt komme til at skrive noget vrøvl, Så det i sig selv må da være en undskyldning.
Til Rustkongen: det er jo svært her at forholde sig til om det er for meget udsugning. Men der er masser af eksempler på lejligheder der lider af fugtproblemer, fordi der ikke bliver udluftet ordentlig.

Det er ret simpelt at måle undertryk. Hvis man har en klar plastslange , bøjer den i et U, og fylder vand (farvet, måske kaffe) i den. Så har man et U rørs manometer . U `et behøver i dette tilfælde kun at være 10 cm ned og 10 cm op. Den "anden ende må godt være så lang at den kan nå uden for.

Når de 2 rørender er i samme rum vil vandstanden  I begge U ben stå vandret overfor hinanden. Når den lange ende kommer udenfor, vil der så være en forskel HVIS der er undertryk. Man taler om mm vandsøjle. Her ses de profesionelle http://www.jp-industri.dk/u-roersmanometre.html Men det er samme princip. Jeg vil gætte på at du næsten ikke kan måle nogen forskel.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis