reparation af vandrør eller udskift

Hej alle,

Jeg opdagede denne weekend at et vandrør er utæt og drypper meget lidt. Problemet ses på billederne herunder. Det er et lille rust/tæringsproblem (eller hvad man nu kalder det). Skal siges at jeg ikke har forstand på udskiftning af vandrør og vil derfor naturligvis få en VVS'er til at udskifte det, hvis det ikke kan lappes eller repareres. Vandrøret er en fortsættelse fra selve hovedvandledningen som kommer udenfor huset igennem gulvet. 

PS. Det nederste på første billede er min kat, som er meget nysgerrig.

 

På forhånd tusind tak for alle indlæg.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal som minium have skiftet det utætte tee..

Prøv at pille lidt isolering af røret der går opad, ser det fint ud, er der jo ingen grund til at skifte det.

Er det i kælderen, og kommer røret gennem muren udefra? Så kunne du jo grave op, og se hvordan røret ser ud udenfor.

Men har du en rørskade forsikring, så  prøv dem først.

 

Men ellers sæt kattens vandskål under, så har den altid frisk vand.

Har lige taget et billede mere, så det giver bedre mening.
Røret til venstre for 1 tallet er hovedledningen, som kommer nedefra jorden og er formentlig en bøjning til venstre under jorden. 
Røret over tallet 2 er det som drypper. Det rør går videre ind i krybekælderen, da jeg ikke har en kælder. Dette rum er blot et "kælder/ikke kælder" rum. Rummet er nemlig blot ca. ½ - 1 meter under huset's niveau.
Men jeg kan også se at hovedledningen er begyndt at få noget rust/tæring look, er det et stort arbejde som der skal udføres for at udskifte det? 
Jeg har en rørskade forsikring, men mener der er en selvrisiko på ca. 3k for det nemlig og hvis en VVS'er alligevel tager mindre for det, så er det blot nemmere at få det lavet selv.

 

Rørskade forsikring er ofte defineret at de dækker  "skjulte rør". Og det er disse jo ikke. Men det betyder jo heller ikke så meget, da det er en mindre rep. for en vvs`r . Han skal dog nok ind i krybekælder for at holde kontra på det rør der går den vej.

Det kan ikke lappes, men det er heller ikke alarmerende. Du skal dog holde øje om det forværres. Det er ikke godt at få meget vand hvis man f.eks ikke er hjemme i en periode.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 03-11-2014 22:30

Rørskade forsikring er ofte defineret at de dækker  "skjulte rør". Og det er disse jo ikke. Men det betyder jo heller ikke så meget, da det er en mindre rep. for en vvs`r . Han skal dog nok ind i krybekælder for at holde kontra på det rør der går den vej.

Det kan ikke lappes, men det er heller ikke alarmerende. Du skal dog holde øje om det forværres. Det er ikke godt at få meget vand hvis man f.eks ikke er hjemme i en periode.

 

Tak for svaret.

Hvor meget tror du det vil koste at få udskiftet af en VVS'er? Og hvad tænker omkring hovedledningen? Er det noget som en rørskade vil dække? Jeg har udvidet rørskade.

 

Det er svært ud fra billedet at se, om det er alvorligt eller bare en utilstrækkeligt spændt fitting.

Få en VVS'er ud og kigge på det. Han ved, hvad der skal til.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af ev elmand på 03-11-2014 22:30

Det kan ikke lappes, men det er heller ikke alarmerende. Du skal dog holde øje om det forværres. Det er ikke godt at få meget vand hvis man f.eks ikke er hjemme i en periode.

Desværre mener jeg ikke rørejeren bør vente ret mange øjeblikke på og få skaden udbedret. Den utæthed der er nu, kan kun blive større/værre og lige pludselig kan man resikere den giver så meget vand at man også står med en massiv vandskade. Havde røret været uden tryk, kunne man sikkert godt trække den lidt.  

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok, har idag haft en vvs'er på besøg til af give en pris. Han ville tage 2500-3000 +moms for det. Han ville skifte messinget til rustfrie rør og den fitting som dryppede samt røret ovenover det.

Hvad synes I om det? Lyder det ikke lidt for dyrt for så lidt arbejde? Han sagde dog at der var for ca. 1500 + moms i materialer og resten var 2 mands arbejdsløn for 1-2 timer.
Jeg synes det lyder lidt for dyrt. Også selvom han skal have timeløn for at køre. Jeg har svært ved at se der er arbejde til to mand i 1-2 timer. Jeg har også svært ved at se den høje materialepris.

men jeg er ikke vvs'er.

Hvis du får det lavet, så prøv at melde tilbage når det er lavet, så vi kan blive klogere på prisen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det er svært at sige.. det kommer an på hvordan det ser ud på den anden side af væggen hvor det T går ind. Men der går ihvertfald 1 time med det, og sikkert 2. Materialer burde dog ikke være så meget, nok nærmere 500kr plus moms. Men igen, afhænger af hvordan det ser ud på den anden side.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis