Problemer med indbyggede loft spots

Hej eksperter!

Jeg håber jeg kan få noget hjælp så jeg forhåbentlig kan undgå at få en elektriker til at save mit loft midtover.

Jeg har indbyggede spots hvor et (måske to) indtil videre er stoppet med at virke.  For at se om det blot var en pære der var gået tog jeg et spot fra en af de andre fatninger der virkede, det hjalp ikke. Da jeg så satte pæren tilbage hvor den tidligere havde siddet virkede den ikke længere.  

Fatningen eller spottet er sådan en model hvor pæren sidder fast med en clips og pæren skal drejes lidt rundt og ellers trykkes op i en form for fjeder. 

Ved ikke om det muligvis er et kendt problem med denne type spot ? Eller om jeg potentielt bare har  haft nogle pærer der har været tæt på at gå ud og 

Jeg har vedhæftet billeder da jeg ikke ved hvilken model der er tale om.

Alle former for tips, tricks og ideer er meget velkomne. 

på forhånd tak 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dine pærer har vel samme alder, så levetiden for dem er ved at løbe ud. Den er nok på ca. 2000 brænd timer. Prøv med nye pærer.

Når en pære en "gammel" har jeg den erfaring at det ofte sker at den går i stykker ved rystelser.

Du skal nu ikke være bange for at loftet skal saves i. Dine lamper kan tages ned. De fjedre du ser i siden er en del af et par lange fjedre der holder lampen. Du skal simpelthen hive i kanten så hele lampen kommer ned. Den sidder hårdt den første cm, Når så den er 3-4 cm ude skal du holde om de fjedre. Glemmer du det en gang, glemmer du det aldrig mere, det gør bare nas hvis de klapper om på din firngerspids.

Men prøv nye pærer, det tror jeg er løsningen Fatningen hedder GU10 og er 230 volt. Kig på de gamle pærer og få nogen magen til.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Soklen hedder GU10, mener ikke de plejer at give problemer, men det kan da ikke udelukkes de  ikke giver forbindelse.

Jeg ville lige prøve at købe en ny pære....

Men mon ikke spotsene kan afmonteres uden problemer...

Tak for hjælpen allesammen, en kasse pærer fra ikea løste "problemet"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis