Slibning af skejern!

Goddag folkens

Har ledt som vanvigtigt på nettet, men kan simpelthen ikke finde nogle slibesten til skejern.

Hvis de ikke fås mere, er der så nogle der har nogle gode ideër til hvordan man sliber sådan en? 

På fårhånd tak

Mvh

Jonas Marslev


Mars
Goddag folkens Har ledt som vanvigtigt på nettet... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Marsh på 04-11-2014 13:28
Tak for det Lars ON, lige hvad jeg havde brug for

Hæ hæ, nå du gik ikke helt død i slibemaskine- og langhøvlstrollernes forsøg på at kapre dit emne. 

 

Langhøvl

Rubanken kaldes blandt både karetmagere og bådebyggere for langhøvl (heri dog ikke medregnet "Håndværker" :-) . Reference

 

@KSC
nu hedder den godt nok Scheppach, den fra onkel Harald, jeg har en, men bortset fra det, så er den små halvanden kilokroner billigere end Tormek. Tormeks tilbehør kan i vid udstrækning bruges.
Jeg tømmer naturligvis også truget for vand efter endt slibning, men bruger i øvrigt regnvand for at mindske aflejringerne i bunden af karret.

If you can't fix it with a hammer you have an electrical fault  

hallo jeg har som smed, seibet mange ting, men aldrig før hørt om skejern, hvad er det egentlig, da jeg gerne ellers vil hjælpe

PEK

 

Hej Kup, der er ingen grund til at bruge regnvand, det slam der sætter sig i bunden af karet er ikke kalk men slibestøv, en blanding af jernet og stenen.

Annonce
@Håndværker Jørgen,
du har naturligvis ret i, at aflejringerne er slibestøv, men hvis karret står i længere tid med slam og tørrer ind, så vil evt. kalk i vandet gøre det yderligere hårdt og genstridigt at fjerne. Det var det jeg havde i tankerne.
@tøser,
et skejern er en et huljern på en forkrøbbet hals, prøv at google det, så kommer der billeder også.
God Jul alle

If you can't fix it with a hammer you have an electrical fault  

Langhøvlen er en rugbang
På den gamle snedkerskole
Havde vi først en Slet høvel
Så kom rugbangen
og pudsehøvlen

<p>Jeg har et vigas fyr som jeg er glad for Hvis jeg kan være behjælpelig med noget vil jeg gerne det</p> <p>Har også selv spørgsmål til det</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis