rensning af petroliumspumpe

Hej

Jeg har fundet en meget gammel petroleumspumpe i kælderen. Den er umiddelbart lavet af kobber. Planen er at pudse den op, og hænge den op på væggen. En kollega fik den sjove ide at rense beholderen og putte whiskey i, så det skal da forsøges. Nogle ideer til hvordan jeg renser sådan en beholder?

Er det kobber? og hvordan kan jeg opløse den udenpå så den er nemmere at pudse? :-)

På forhånd tak...

Thomas


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du have den ren inden i, er du vel nødt til at skille arrangementet ad, så du kan få de enkelte dele renset.
Vinballoner kan man rengøre med en opløsning af kaustisk soda. Så putter man en blanding af almindelig sand og smågrus i sammen med. Det kan så køres rundt i alle områder inden i, for at skure den ren. Det er let at skylle ud af beholder efterfølgende. Skal den overhovedet pudses udvendig ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Overvej lige 2 gange inden du hælder en "drikbar" væske på den. 

Petroliums lugt  er sindsygt svært at fjerne, jeg prøvede en gang at skylle/rense en plast dunk der havde været petrolium i... jeg måtte opgive 

Men den vil da helt sikker også bare pynte, som den er... jeg ville nok ikke endgang pudse den, men bare rengøre den, da den så mister noget af sin alder, og patina. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Synes at huske at en' sådan blev grundigt damprenset, nogle gange.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det er ikke sikkert der har været petrolium i den. Jeg synes der på skiltet står  "Waterwhite"

Jeg ved ikke hvad det betyder, og det gør det naturligvis ikke mere betryggende. Har dog smagt en whisky, hvor smagsnoterne angav at den smagte af stalddør, så er spørgsmålet bare om det var fårestald eller gedestald

skulle du bruge den til noget kunne det være slipovits, det smager i forvejen af petrolium

Har lige googlet waterwhite. Det oversættes til vandklar. Det bliver man jo ikke klogere af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis