Tilslutning af loftlampe

Hej, jeg er lige flyttet og er i gang med at "prøve" at skaffe lidt lys, men jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg tilslutter mine elledninger i loftet. Jeg har vedhæftet et billede

 

Der er 2 blå - 1 rød - 1brun

 

På forhånd tak

 


less is more
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg bliver nødt til at spørge dig om et par ting.

Er det en gang el.lign. hvor den lampe kan tændes 2 steder ?

Er der yderligere  en ledning der kommer som en sløjfe ud af 1 rør og ind i den anden.?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er svært at se farverne på det billed. er der 2 blå, 1 rød, 1 brun, også en brun mere som man ikke kan se enden af? Er der ikke nogen sort ledning?

Hvis ikke der er nogen sort, kunne det meget vel være, blå og rød du skal montere lampen på. Eller blå og brun.

Det er ret sikkert at de 2 blå skal monteres sammen og også skal bruges i lampen.
Så er jeg ret sikkert på du skal  bruge den røde.   Eller den brune (der sker ikke noget ved at prøve)
Den hvide der er sløjfet videre går fra dine afbrydere og til en anden lampe. Som kommer til at virke når du får samlet de 2 blå. Husk at afslutte den brune med en muffe hvis den ikke skal bruges her.



 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
OK...

Tak jeg for rådet, jeg prøver ad.


less is more
Du kan evt. bruge en polsøger (de der skruetrækkere med en lille lampe inden i) til at tjekke om det er den brune eller den røde der er sluttet til kontakten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis