Volvo penta md5a termostat

Hej :-)

Vil afmontere min termostat for at checke at den virker, da jeg har haft varme problemer i løbet af sæsonen.
Har, i bla md5a for dummies, læst det som om man stort set bare skal fjerne et par skruer for at komme til termostaten, men på min motor hjælper det lige fedt, da der sidder 3 metal rør på det dæksel som jeg skal afmontere så har da seriøst brug for et friskt indspark her :-)

Skal lige sige at jeg har pillet impelleren ud og bortset fra 1 fuldrevnet "fane" så så de andre fine ud, så er desværre nok ikke kun den der er problemet, der kommer jo køle vand ud, om det så er nok er ikke til at vide.

Vh Bo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Er der virkeligt ingen der har pillet termostaten af en md5 a der har et svar ?

De to af rørene er blot skubbet ind ind i huset med en o-rings lignende pakning. Fjern skruen der holder røret og afmonter evt. også køleslangerne, så er de lige til at vrikke ud. Det sidste rør kan jeg ikke lige se hvordan man får af. Kan man afmontere det i den anden ende så rør og hus kommer samlet af? Jeg ville være meget forsigtig med at skrue på røret uden at vide hvordan det er samlet - det kan ikke tåle at blive vredet.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Hej Ulf, tak for input :-)

Har også selv svært ved at se hvordan det sidste rør skal komme af, da det tilsyneladende også sidder godt fat i den anden ende. Den tidigere ejer har haft malet den godt og grundigt, så må nok prøve at skrave lidt i malingen for at se om det hjælper på overblikket. Har haft hentet en del gamle manualer ned fra nettet, uden jeg syntes det lige gav de svar jeg savnede, men med din forklaring på de 2 af dem kan det være det hjælper lidt på det.

En spøjs konstruktion på noget de opfordrer til at man piller af hvert år....

Vh Bo
To af rørende kan trækkes ud af hulerne. Og det siste kan skrues af.

Jøne
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også