Gennemgangsafbryder til to ledninger

Jeg har fået en fin gammel standerlampe i messing, men hvor ledningen er virkelig grim. Jeg ville derfor udskifte ledningerne på den, og montere en gennemgangsafbryder.

Problemet er dog, at lampen er en høj messingstander, hvorpå der sidder to lamper med hver deres ledning og stik. Jeg ville derfor samle de to ledninger i gennemgangsafbryderen, så der kun gik en ledning derfra og til stikkontakten.
Problemet er dog, at der i en normal gennemgangsafbryder ikke er plads til to ledninger "fra den ene side". Har i kendskab til en gennemgangsafbryder hvor det kan lade sig gøre? Alternativt en bud på en anden løsning.

Jeg overvejede at samle ledningerne i den ene lampe, men da det reelt bare er fatninger, er der ikke plads til det, uden det bliver synligt..

På forhånd tak for hjælpen!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en mini jaus kan bruges ? http://www.ja-us.dk/Mini%20JA-US.html Enten på ledningen efter en alm gennemgangs afbryder eller den kan gemmes i lampen
Sådan en har jeg da sjovt nok liggende i værkstedet.. Jeg købte en lampe på et tidspunkt hvor der var 2 fatninger men kun 1 afbryder.

1. tryk tænder den ene lampe.
2. tryk tænder den anden lampe.
3. tryk tænder begge lamper.
4. tryk slukker bagge lamper.

Hvis du ikke finder en bedre løsning må du købe den for en 100 + fragt, hvis du altså er interesseret..

Mvh Mærsk

Tusind tak for svarene.
Det er på utrolig vis lykkedes mig at få plads til to stofledninger i indgangs-enden af gennemgangsafbryderen, ved at "tilpasse" den lidt med en hobbykniv :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis