På et fuldt opladet batteri burde der være 12,7 volt når man måler ca 8 timer efter opladning. Er den mindre end de 12,4, som du har på dit, er der ikke meget saft tilbage på batteriet. De 14,5 volt er en meget normal ladespænding på en moderne dyt. Men skal vi "rode" lidt i det, skal du fortælle mig hvad spændingen er når du giver motoren lidt gas så den roterer ca 50% af max. omdr. samt hvad den er uden du lader om natten inden du starter om morgenen ???
De 2 Ma er formodentelig mindre end batteriets selvafladning, så det er så og sige mindre end lidt.
Det med fabrikatet af batterier er en relegion. Da jeg kørte Golf 2'er med dieselmotor, tog det ca 4 år og slide et 300 hundredet kroners batteri op fra jem&fix, der faktisk var 12 AmpH for lille.
På min traktor sidder der to 88 AmpH fra samme firma og hygger sig, det har de gjort i efterhånden tre år nu uden og vise tegn på ælde. Men de kostede også hele 450 kr stykket, hvis jeg husker ret. Før de billige batterier kom på, sad der to 72 AmpH af anderkendt fabrikat til den dobbelte pris. De varede også i hele fem år før de var tjenlige til udskiftning, så den resterende del af mine nuværende batteriers levetid, er penge direkte ned i foret på den Jyske måde.
Batterier fra Biltema kender jeg ikke, men monstro ikke de er lige så ringe/gode som de andre diskcount batterier ???