Periodisk støj fra Grundfos pumpe

Hej alle sammen

Har nu over en længere periode oplevet en del støj fra min 1½ gamle cirkulationspumpe. Det er en Grundfos UP-15-14 BA PM.

Har læst tråden her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/116234# og vil se frem til, at afprøve det samme med min.

For, at komme lidt i forkøbet, vil jeg gerne spørge om tilfælde med luft kan være periodiske? Der kan snilt gå 3-4 dage hvor der ikke kommer støj. Jeg kan gå i værkstedet og høre den køre fint og næsten lydløs. Men så, som i nat for eksempel, startede den med sin støjende adfærd i en times tid..! Det undre mig også at den finder på at starte midt om natten?! Jeg er overbeist om, at der ikke er nogen som "snigbader" i mit hjem

Det er sådan en klaprende lyd den laver hver 20-30 sekund i den periode den arbejder. Jeg fornemmer, at perioderne er 30-60 min lange.

mvh

Lasse Jacobsen

 


Hilsen Lasse

"Jeg kan law det! Ellers kan jeg law det om!!" :)
Hej alle sammen Har nu over en længere periode... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg undre mig også til tider over, hvornår den kørte og hvornår den ikke køre. Især når jeg blev vækket kl. 3 om natten og den rumlede der ud af i en times tid, overvejede hvem det mon var som skulle i bad kl. 4?!

Det som irritere mig mest er, at en ferieperiode, hvor man sover længe, går sent i seng, vasker bil o.lign., bevirker, at man i ferien bruger meget vand på, at få varmt vand. Når de tre uger så er gået, så bruger man to uger på, at køre den ind igen. Det er træls! Den husker de sidste 14 dage.

Jeg tror bedst de egner sig til nye hus med plastik vandrør, ikke gamle huse (som mit eget) hvor rørene er lavet af jern. Men nu får vi se om mit problem opstår igen. Til dens forsvar kan jeg sige, at vores elforbrug er faldet efter vi har købt den. El er vel dyre end vand.

Hilsen Lasse

"Jeg kan law det! Ellers kan jeg law det om!!" :)
Ja jeg syntes at det har været spild af penge.
Er lige nu gået bort fra tanken om et kontaktur, og overvejer nu en fjernbetjent trådløs kontakt.
Så kan jeg tænde og slukke pumpen når at jeg er i køkkenet, og ved at jeg skal bruge varmt vand fx om morgenen når man skal i bad.
Tænd for Kaffemaskinen og pumpen og gå i bad, og når badet er overstået sluk for Kaffemaskinen og pumpen.

Har også set at man for ca. 400,- kan få nogle App betjente wi-Fi kontakter som kan betjenes via smartphone, ipad osv. og som også har kontoktatur funktion samt strømmåler indbygget.
Så det ender måske med at blive en avanceret pumpe som kan styres via internettet, fra hvorsomhelst på kloden.

Men Grundfos pumpen med autoadapt styring kan jeg ikke anbefale, støjer samt tænder og slukker på mærkelige tidspunkter, og som du skriver, den 14 dages lærerproces kan ikke bruges til noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis