Opvaskemaskine

Jeg har en Siemens opvaskemaskine SN46T290SK der viser fejl E21 som er cirkulationspumpen

Hvordan finder jeg den ? masinen er med fast bund er det muligt at komme ind fra siden eller skal topppen af og hvordan

 

Mvh

Ib

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at gå ind siemens hjemmeside og skrive det du har skrevet her der så muligvis finde den og evt enbrugsforviring.

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Du kan begynde at skille den ad, til du kommer til den. Pumpen i min siemens, sidder i bunden, og hvis man er god til at skille ad (og endnu bedre til at samle igen) så kan du godt give det et forsøg. Ellers ved jeg de kører ud og servicere hvis du ringer efter dem
Jeg er begyndt at skille den ad, men det er et stort arbejde for pumperne sidder på bundpladen så karet skal gøres fri og løftes op men jeg har tiden til det

Der er en del indlæg om problemer med Siemens opvaskemaskiner her på LDS - også med billeder af hvordan man skiller ad

Prøv at tjekke andre indlæg her på LDS (se f.eks. "Lignende indlæg" i bunden af dette indlæg eller brug søgefunktionen). Jeg havde selv gavn af det, da jeg havde problemer med manglende vandtilførelse.

Se f.eks. dette indlæg med billeder af maskinen skilt ad: http://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/173165/

Og her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/194397/

Og her: http://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/165609/

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig.


Mvh. AllanE
Annonce

Du kan skrue sider af og llille frontplade under låge, ( når lugen er åben er der mere plads). Du skriver cirkulationspumpe, Det er vel den jeg kalder hovedmotoren. Den har 3 ledninger 2 med 230 volt, (når den skal køre) og  2 fra kondensator, Den ene fra kondensator sidder sammen med 1 en fra 230 v derfor 3 ledn.

Der er også en afløbspumpe / lænsepumpe, Den har bare 2 ledninger 230 v når den skal køre.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej elmand
Tak for dine oplysninger det var lige det jeg havde brug for tak
ib
Jeg har lige løst en E21 fejl på vores Siemens maskine. Spulepumpen kørte op men stoppede efter et sekund. Det gjorde den et par gange før den gav op og fejlmeldte.

Jeg gad ikke skille maskinen ad, så jeg skruede bundfilteret af, fyldte"bundkarret" med vand og brugte en lille svupper til at fjerne tilstopningen i pumpen. Det virker perfekt og tog ingen tid.
Velkommen på lds. DLE
Husk at kigge efter hvornår en tråd er fra. Denne er fra 2014.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 20-06-2020 18:58:09

Velkommen på lds. DLE
Husk at kigge efter hvornår en tråd er fra. Denne er fra 2014.

 Det ved jeg godt, men det var den første tråd der dukkede op på Google på E21 fejlen. Og nu kan andre med samme problem - i morgen eller om 6 år - forhåbentlig også få gavn af svupper-løsningen.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis