Reparation af fuger i murstensskorsten

Hej

Jeg har en murstensskorsten, hvor nogle af fugerne trænger til at blive repareret/fornyet.

Er der nogen, der ved, om man kan bruge Polyfilla Husrep til dette? Jeg har tidligere brugt noget reparationsmørtel til at reparere fuger i skorstenen, men da jeg fornylig har brugt Polyfilla Husrep til nogle andre opgaver, har jeg det på lager og synes, det er nemt at arbejde med.

Hvis det kan bruges, skal man så efterbehandle med noget, eller er det ikke nødvendigt?

På forhånd tak for svar .


Flittiglise
Hej Jeg har en murstensskorsten, hvor nogle af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Overdækningen som ikke bør udelades, sikrer at der er fugtighed nok til afhærdningen af både kalk og cement. Kalken skal nok få den fugtighed den behøver via luften over tid, men cementen skal have den i de første døgn ellers hærder den ikke med samme styrke. En reparation er altid sårbar overfor hurtig udtørring, fordi det omgivende murværk vil suge vand fra reparationen, selv om det er forvandet, og pga fordampning.
Argg skulle vi nu ikke liiiige......er vi også begyndt at afdække nyopført murværk, fugerep osv??. Afdækning er ikke nødvedigt på denne årstid, medmindre det er for st beskytte mod regn eller frost!

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis