Hvem laver et epoxygulv og hvad koster det?

Hejsa

 

Jeg er ved at lave et badeværelse, og overvejer muligheden for at der skal være epoxygulv i rummet.

Jeg har skrevet til Epoxymanden herinde, uden held. og eg har lidt svært ved at finde en der kan lave det, her på sydsjælland..

Er der nogen af jer der kender nogen, eller har erfaring med det, og har en idé om prisniveauet?

Det er et rum på 10kvm, sådan cirka..

 

Mvh

Lyhne1


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prisniveauet hvis du selv laver det er et par tusinde.

Primer: Sikafloor®-156/-161
Maling: Sikafloor®-264 Thixo

Jeg vil tro prislejet er ca. 2000 ,- for 10 kvm.

http://www.farveland-online.dk/sikafloor-2530-w.html, jeg kiggede lige lidt videre. Men jeg tror du kan få det billigere hvis du spørger din lokale tømmerhandel.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Ok. Tak for det..
Og hvad så, hvis jeg skulle have nogen til det.. Jeg har ikke rigtig mulighed for atvøve mig i et værksted eller lign. Inden, så jeg er usikker på om jeg fårblov at prøve selv

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er det ikke bare at rulle det på med en stor malerrulle på skaft? Det er sådan jeg har set det påført. Men der findes nok flere forskellige typer Så hvis du finder noget der bare kan "males" på, så burde det jo ikke være så svært at gøre selv.
Hvis det er et helt plan og glat gulv er det epoxy spartelmasse med farve, der skal bruges :-)
Du skal nok finde et firma der Har kompetance med dette til privat boliger. Og ja de er svære at finde.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis det er et helt plan og glat gulv er det epoxy spartelmasse med farve, der skal bruges :-)
Du skal nok finde et firma der Har kompetance med dette til privat boliger. Og ja de er svære at finde.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har malet et gulv med epoxymaling. Det var så nemt som at klø sig... på hånden...

Jeg tænker det er underlaget tilstand som bestemmer hvordan det kommer til at se ud. At male det på med en rulle som maleren anbefaler er da det nemmeste. Så jeg ville bare gå i gang. Jeg kan ikke se hvorfor man skal bruge spartelmasse, når man kan male det på et ellers fint underlag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er forhåbentlig ret plant og glat. Det er endnu ikke støbt, da tømreren lader vente på sig (der skal lige sættes et par vinduer op også)
Men jeg tænkte der skulle "støbes". Et lag epoxy på gulvet.. Og det ville jeg helst have en proff til, tænkte jeg..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kommer meget an på hvilket resultat du vil opnå med epoxy, taler vi bare en epoxymaling som du påfører et cementgulv for at det skal være slidstærkt eller taler vi et rigtigt epoxygulv som støbes/ påføres i flere lag.

Det første er jo den billige løsning man ofte ser i nybyggerier, den har ikke så meget med et epoxygulv at gøre efter mening og den kan du sagtens selv rulle ud, det er bare maling.

Den anden "rigtige" skal du have fat i en fagmand til. 

Og den "rigtige" ville helt sikkert vælge til et toilet/ vådrum, da den kan udføres med gulvliste som giver en perfekt afslutning.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Jeg formodede gulvet skulle støbes, altså bestå af et tykt lag epoxy.
Jeg har fået tilbud fra et enkelt firma, de anbefalede dog PU-gulv. Det beløb sig i 25 af de lange.
Det vil vælte budgettet helt, så jeg har skrevet til et par andre, i håb om at det kan gøres billigere..
Alternativt bliver det nok bare et godt gammeldags flisegulv

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også