Indmuring af forgrening/membran-dåse

Hej lavdetselv folk. Mit spørgsmål lyder ganske enkelt om det er lovligt at indmure  forgrening/membran-dåsen som ses på det vedhæftede billede?

 

 


Venlig hilsen



Mads
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kort svar: Nej...
Nej det er det ikke. Men du kunne jo mure en indmuringsdåse ind i stedet for, og samle kablerne der i. også montere et blinddæksel i stedet for.
Du skal bare have kappen af kablet med ind i dåsen., før det er lovligt, og det kan måske være svært hvis kablerne komme oppe fra, og du ikke kan trække en 10cm mere ud.
Træk et nyt rør i stedet for og mur det ind, og træk et nyt kabel igennem det. Hvis det muligt.
Det er installatørarbejde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja det var en ide med en indmuringsdåse og blænddæksel. Jeg går ud fra at du mener at kappen fra installationskablet skal være sat en smule inde i dåsen?

Tak for gode råd.


Venlig hilsen



Mads

Ja det var en ide med en indmuringsdåse og blænddæksel. Jeg går ud fra at du mener at kappen fra installationskablet skal være sat en smule inde i dåsen?

Tak for gode råd.


Venlig hilsen



Mads

Ja det var en ide med en indmuringsdåse og blænddæksel. Jeg går ud fra at du mener at kappen fra installationskablet skal være sat en smule inde i dåsen?

Tak for gode råd.


Venlig hilsen



Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis