Bankelyde fra fjernvarme.

Har fjernvarmevand direkte i radiatorene. Et 4år gammelt gulvvarme anlæg til 2 toiletter har et shunt system med en pumpe, monteret på kældervæg under toileterne. Fremløbs temperaturen kan reguleres og jeg har prøvet varm og kold. Når termostaten starter kan der opstå kraftig banken der høres i hele huset. Midt om natten vågner alle. I starten kom det sjællent men nu i år er det oftere.....

Ligeledes er der en ny monteret håndklædetører som også banker kraftigt det første minut efter varmen reguleres. Vandrørene til håndklædetrøeren kommer ud af vægen og der kan ikke byttes rundt på fremløb.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.

Uden på nogen måde og ville lægge hovedet på blokken, er det er formodentelig noget luft der sidder et eller andet sted og driller. Har du prøvet og lufte anlæget fuldstændigt ud ???

Det skulle vel ikke være sådan der sidder både fremløbs og retur ventiler på hele eller dele af anlæget ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Mikmakker på 29-10-2014 10:59
Tak for input. Håndklæde tørreren sidder absolut højest og er udluftet 2gange. Men har også hørt at der kan være problemer med luft i gulvvarme slanger.
Mvh, Mikmakker

At håndklædetørren sidder højst, betyder ikke at luften behøver at stå der. 

Ja, det er nok gulvvarmen du skal "kigge" lidt på. Når manifolden er monteret lavere end slangerne, vil disse ligefrem suge luften til sig der eventuelt er i vandet, sorry. Hvis det var mig der havde problemet, ville jeg nok forsøge og finde ud af hvilken af termostaterne der laver "lydene" og få den afdeling luftet grundigt ud. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Bankelyde plejer og være tegn på der løber vand den forkerte vej gennem en fremløbsventil.
Det er ganske rigtigt hvad LL1 skriver og det er det jeg i alt fald ville kigge på først.
Det er et meget normalt problem.
Der er en pil på termostaten og det er sjovt nok den vej vandet skal løbe.
Måden du eks. finder ud af det er at lukke for den indtil den bliver helt kold(inden du går på job) Åbner og mærker på rørene.
Der hvor den bliver varm først er indgang og så skulle du havde svaret

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis