Løse Stikkontakter

Hej LDS.

Jeg har lige overtaget en lejlighed med en masse løse stikkontakter. Det er pisse irriterende, og jeg vil egentlig gerne have det fixet. Problemet er bare, at rawplugs og skrue ikke rigtig griber fast, pga selve hullet er ødelagt.

Er der en metode man kan benytte sig af, som holder det sammen? Jeg har kigget på forskelige løsninger som f.eks at sprøjte araldit ind i hullet og sætte skruerne fast, og skru efter dagen efter.

Hvad siger i?

PS. Jeg er godt klar over, at det optimale ville være at rive delen af væggen ned, og få en ny elektriker ud for at lave tingene igen. Leder efter en nemmere og billigere løsning.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne bruge skruefast spartelmasse i hullerne og isætte rawplugsne i den våde spartel. Fandt en fin lille guide her:

http://www.idenyt.dk/gor-det-selv/sat-den-lose-rawlplug-ordentlig-pa-plads/

Mvh Kim


Hvis det er de gamle trædåser der sidder, er farvehandlerens råd sikkert udmærket. Husk at det skal være meget små plugs, da skruer der er beregnet til stikk. er meget tynde.

Er det de grønne dåser, så sidder stikk. ofte fast med nogle kløer ud i siden, og kun hvis de er meget udsatte med at stikprop hives ud og ind, gøres de fast med afbryder skruer ind i bunden. Hvis man fra starten bruger forlange skruer, så ødelægges dåsernes "gevind", og man må tilbage til plugs og filler.

Er det gibsvæg med forfra dåser kan du ikke bruge plugs

Jeg har en gang imellem, når det er helt galt, haft held til at placere et stykke 3-4 mm tyk plast der dækker hele bunden af dåsen. Så et par alm. træskrueer i midten. Bunden er så igen skruefast. Det er lettest hvis stikk. er helt afmonteret og samlemuffer monteret på ledningsender.

Og så skriver du at du skal have fat i en ny elektriker, jeg tror det er bedre med en gammel


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hmmm siger reglerne ikke, at man ikke må køre en skrue igennem de grønne indmuringsdåser? Hvis man nu skal være helt korrekt?

Mvh

Morten

Jeg endte med at købe noget skruefast spartelmasse til noget af det, og sætte nogle plastikstumper ind i mellem andre dele. Det funker perfekt. Tak for hjælpen!
Skrevet af Juel på 28-10-2014 11:36
Hmmm siger reglerne ikke, at man ikke må køre en skrue igennem de grønne indmuringsdåser? Hvis man nu skal være helt korrekt?

Jo, det har du ret i, men der blev ikke oplyst hvilket underlag, der var tale om.

 

 

 


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu har du jo fået det ordnet GAPP så kan vi godt "ødelægge" din tråd med lidt bagatel diskussioner. Ganske vist må man ikke skrue igennem grønne dåser, men stikk, må heller ikke sidde og flagre. Så hvis jeg nu hvisker, og i lover ikke at fortælle det til nogen, så er der tilfælde hvor " jeg ikke lige har bogen med". Og det fungerer godt, når skrue øerne er revet af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det jeg så ikke lige forstår er at du skriver at du lige har overtaget lejligheden, og uanset om det er en leje eller ejer lejlighed, så skulle de ting være bragt i orden på tidligere  beboers bekostning. Hvorfor tror du at du skal betale et indskud ?

@Håndværker - hvorfor skulle det have været bragt i orden på tidligere ejers bekostning, hvis det er en ejerlejlighed????
Det kunne jo være, at prisen var sat efter, at der var småting, der ikke var 100% i orden, men derfor kan de jo være lovlige nok...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af ev elmand på 28-10-2014 22:23
Nu har du jo fået det ordnet GAPP så kan vi godt "ødelægge" din tråd med lidt bagatel diskussioner. Ganske vist må man ikke skrue igennem grønne dåser, men stikk, må heller ikke sidde og flagre. Så hvis jeg nu hvisker, og i lover ikke at fortælle det til nogen, så er der tilfælde hvor " jeg ikke lige har bogen med". Og det fungerer godt, når skrue øerne er revet af.

Nu vi er igang, så har jeg svaret på det stillede spørgsmål. Hvad jeg ikke har svaret på, er hvad, jeg ville have gjort. Jeg kan også et par cowboytriks. Spørgeren har ikke beskrevet om det var skjult installation eller om stikkontakterne sad på underlag og om det var træ eller plast. Så derfor gættekonkurrencen.

 

 

 


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også