Seleoprul

Sikkerhedsselerne på forsæderne i min 14 år gamle Octavia er ved at være kede af at rulle op uden hjælp.

Der er somom der er for meget friktion i beslaget i dørstolpen. Holdes selen lige på dette beslag går det bedre.

Er der nogen der har et godt tip til at afhjælpe problemet?

Chr. 

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har haft god erfaring med at tørre selen over med silikone, så ruller den igen.

Jeg sprøjtede silikone på en klud, og tørrede selen af.(kluden fik silikone nogle gange under vejs) jeg har ikke oplevet ulemper ved metoden..

Hej.

Går det også overfor datens hvide Burburryfrakke til nogle tusser

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 26-10-2014 18:30

Hej.

Går det også overfor datens hvide Burburryfrakke til nogle tusser

mvh

Som nævnt jeg har ikke oplevet ulemper

Det er jo næsten ingen ting den får, man kan jo tørre efter med en ren klud evt.

Tusser eller trusser

LBL

Hej.

Så så - niveauet kan selvfølgelig være lavt men behageligt, men skal nok holdes i øjenhøjde

mvh

varmetossen

Annonce

Nu vi er kommet igang; Klaus Lundsted har måske lavet en stavefejl kl 18,30 ca. midt i sætningen. Det kunne lede min fantasi i en skæv retning. Datter eller date

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej.

Beklager - ingen stavefejl og tanker er toldfrie

mvh

varmetossen

Takker for svar, det skal jeg lige have afprøvet.
Og takker Klaus for at understrege, at det ikke er datterens trusser han tænker på, men datens tatoveringer han tænker på.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja det regnede jeg da også med fy fy

LBL

Jeg har problemet ca. en gang om året i vores Saab 9-3, og det har været der siden den var ny.

I det beslag selen trækkes ind over lægger der sig en belægning af noget fedtet stads,min teori er at det er lanolin fra mine uldne sweatere. Problemet afhjælpes ved at fjerne plastikdækslet, løsne beslaget og rense det med renset benzin bagfra, f.eks. med en vatpind. Nu er bilen 8 år gammel, så det er prøvet nogle gange, men må indrømme at 1. gang tog det nogen tid for ikke at ødelægge clips og beslag på plastikdækslet. Hvis du ikke kan komme videre med silikone, det hjalp ikke mig, så må du i gang med ovenstående.

Bedste hilsner og god arbejdslyst

Bjarne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis