Båndsliber køb imorgen, hjælp hurtigt :)

Er der nogen der kan anbefale en god solid båndsliber. Jeg står og skal have slebet nogle træskiver helt lækre. Den ene er skåret med en båndsav, og den anden med motorsav (ganske pænt) Men der kommer min lille excentersliber jo til kort, det vil tage dage at få slevbet mig i bund med den. Så søger en båndsliber til en god pris, som kan tage fat. 

Den må gerne bruge standart størrelse slibepapir, hvis ellers der er en standart. Eller har hver producent, hver ders mål? 

Prislejde tiænke jeg skal ligge på en 500-900 kr. 

Den skal kun bruges til hobby brug, når jeg bygger ting og sager som lige skal have en gov slibning før det slibe arbejde med excentersliberen  Hvad kan i anbefale?

Jeg har lige kigget lidt på denne, som jeg så i en test fra gør det selv som testvinder. 

http://www.bauhaus.dk/bosch-pbs-75ae-bandsliber.html Og bauhause har 20% deres elværktøj idag og imorgen. så den rammer jo inden for min pris.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har en båndpudser fra Aldi sat ned til 79,-  (Top Craft) på hele 950 W 0 -350 m/min ubelastet helt sikkert en Kineser-maskine, den er tilsyneladende ikke til at slide op.  & har virkelig været spændt for og klaret det med bravur' den er mindst 7 år gl.

Den kan bruge bånd der passer til flere mærker (75 x 533 mm. B/L)

Ellers er der jo de mere gængse mærker som Bosch, Skill, Devalt oma. for at nævne nogle stykker.

Vigtig at du får en' med stor motor (mange Watt) ellers står motoren hurtigt af, er min erfaring, du også høre om den går væsentlig ned i omdr, så bør du lette lidt på belastningen.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Den Bosch fra Bauhaus, er sikket en ganske fin maskine, men er det kun til det ene job, kunne du jo leje, eller låne en.

Jeg har en Makita, i samme størrelse, det er fakrisk ikke ret meget jeg bruger den til.

Jeg har en Makita excentersliber med 150 mm skive, med en korn 40 slibepapir af god kvalitet, så rykker den nu ganske meget af.

Hold da op.. Det ellers sjældent man høre noget godt om de helt billige mærker, men man kan jo være heldig med sådan nogen Tænker også lidt at selvom det er den grønne bosch, så er det jo stadig en Bosch, og det er jo almindeligvis god kvalitet. Og bauhause har jo 5 års garanti på elværktøj. :=

ja det rigtigt jens. Men lejer jeg en kommer jeg hurtigt af med 250 kr, også er der ikke så langt op til de 770 kr. for den fra bauhause. Og skal nok komme til at bruge den mere end bare det. Det er jo dejligt at få lidt ekstra til maskinparken

har selv en bosch excentersliber, men selv med korn 40 er der altså meget langt for at slibe riller/mærker væk med sådan en.

Et lille side spørgsmål, nu bauhause har 20% imorgen, tænkte jeg at købe en føringsskinne ( lan ) til min dewalt rundsav.  Det model Dewalt D23620 -QS http://www.pricerunner.dk/pl/1260-2659683/Save/Dewalt-D23620-Sammenlign-Priser

Men der er jo ikke et styrespor (tror jeg det hedder) i sålen på saven. Kan man så stadig godt få en styreskinne/lan til den? 

Tjae, har haft en Bosch nær magen. Konstruktionen er ældgammel med lidt nyt plastik tingel-tangel. Den rykkede jeg et tandhjul i stykker hele tre gange før den blev kasseret (garentien på reperationen udløb inden den gik øg tredie gang). Egentelig blev den ikke brugt så forfærdentelig meget. De sidste 5 år har jeg brugt en ældgammel Skill jeg arvede og den har kunne holde til "mosten" indtil videre. Så ved egentelig ikke rigtigt ............

Personligt ville jeg købe en kraftig exentersliber og en stak grove skiver, da du skal slibe på endetræ som jeg forstår det. Her er en exentersliber meget mere velegnet til det arbejde end en båndpusser. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jens: jeg har selv lavet en version af sådan en hjemmelavet skinne. Jeg synes bare det er federe med en der er lavet til det. min glider, hvis ikke den er spændt fast, og spænder jeg den fast, så sidder mine skrugetvinger i vejen for mortorhuset :p Kunne selvfølgelig bare lave en ny, der er lidt bredere, men igen.. Nogle gange vil man bare gerne have noget ordenligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis