Pudse sokkel op i fliseklæb ?

Tænkte bare om det var en mulighed da jeg alligevel skal lippe den øverste legablok på med udendørs fliseklæb ?

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kan bruge den som bindelag imellem letklinkeblokken og pudsen. Du skal bare have et godt heldækkende lag. Hvor det laves vådt i vådt med pudsen. Limen må ikke være tør så binder den ikke. Så man kommer til at tage lidt af gangen.
Den er ikke beregnet til at sættes ud i tykke lag.
Hilsen Martin.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Murerne her brugte ikke fliseklæb (flise-klæb er vel mere egnet til det navnet lyder på) og måske også en anelse dyrere end mørtel med noget cement i-blandet da de i sin tid pudsede min sokkel, for rigtig mange år siden +30 år ved jeg, men ikke hvilket blandingsforhold de har brugt.

Men mon ikke en mere kyndig kan bidrage med lidt mere konkret.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det var 2 1/2 til 3 til en / sand cement - på et udkast af 2 til 1, men det ved de unge lømler ikke noget om i dag. De hører popmusik og render efter damer hele dagen... :-)
Hvis du kan nøjes med et tyndt lag kan du bare smøre Durapuds 710 det skulle kunne holde til det og er nemt arbejde med.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af fartilfire på 23-10-2014 00:13
Det var 2 1/2 til 3 til en / sand cement - på et udkast af 2 til 1, men det ved de unge lømler ikke noget om i dag. De hører popmusik og render efter damer hele dagen... :-)

 

Hvis der er mig du referere til, synes jeg at du skal på med at være bedrevidene med sådan en udtagelse.

en udkast af 1/2,5 vil være alt for stærk. Den vil have en for hård overflade i forhold til en stiv letklinkeblok og vil derved blive ødelagt i overflade. Så det hedder 1/3.

Og hvorfor er det at man laver en udkast på denne måde på en sokkel af letklinkeblokke?

Man kan bruge begge metoder, men der er nogen foranstaltninger i forhold til brug af fliseklæb. som jeg fortalte tidliger

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis