Ompolstring af stole.. Dyvler/dækknapper

Hvordan pokker fjerner man de der træ dyvler der er på vores ryglæn uden at skade træet? Jeg er ret sikker på at de er limet fast.. Ønsker ikke at ødelægge dem. Er det muligt at døbe sådan nogle igen? Håber nogle kan kaste lys over sagen og evt komme med tips..  

Link:

http://www.myupload.dk/handleupload/b87wq5

Mvh

Mads


Mads
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til LDS.

Det er ikke nemt at fjerne disse uden at beskadige dem ved jeg.

Lige præsist den slags dækknapper, der er let hvælvede ved jeg ikke hvor de kan købes.

Du kan købe et prop-bor f.eks. i biltema (fås' i flere størrelser) og sikkert mange andre steder.

Men prøv forresten ved TM materialer til møbelpolstring, et firma i Ikast, skriv TM materialer i søgefeltet og jeg tror der er stor chance for at finde dem der. (har selv handlet lidt der'

Det var da værd at prøve synes jeg.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

De ligner til forveksling dem, der var i vores stole. De var dog ikke limet fast, så ved at bore et lille hul i dem, var det muligt at trække dem ud med en skrue.

Nye propper fremstillede jeg ved at slibe en rundstok i egetræ, så den fik den rette diameter og afrunding.

Det endte med at jeg borede dem ud... De var umulige at fjerne uden at skade både stol og dyvler... Men fandt et firma i Auning der fremstiller dem i alle mulige størrelser... http://www.dancomponent.com/produkter/daekknapper.php ... Så der smutter jeg lige ud i morgen og køber et parti :-D
 


Mads

Super har gemt dette link i mine favoritter.

Takker for det.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Typisk... jeg overså den kæmpe røde firkant på dancomponent´s hjemmeside, hvor der står at firmaet er solgt til www.beder-traedrejeri.dk .... Så skal vi ha fat i dyvler skal vi kontakte dem. :-D

Mads

Hej Mads

Jeg fandt dit link til Beder Trædrejeri. Gider de sælge 20 knapper til private?

Hilsen 

Ingeborg


Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis