Problem med returvarmen

Hej LDS'er

Jeg har fjernvarme installeret på 4 år i mit hjem.
Der har hidtil ikke været problemer med returvarmen, men vi har fornylig skiftet udbyder af vores fjernvarme så det kommer et andet sted fra.

Lige siden har min fjernvarme frem ligget på 61° og min returvarme på 59° ?

Min radiatorfrem hedder 61° og retur på radiator er 30°.

Så har i nogle gode råd eller ideer til hvorfor min returvarme på selve fjernvarmen er så høj? 

Hej LDS'er Jeg har fjernvarme installeret på 4... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Okay - Tak for alle jeres svar

Vil det sige at jeg skal skrue ned for varmvandsbeholderen til omkring 55° og så bare holde radiatortermostaten på max?

Jeg ved ikke helt hvad mit anlæg det hedder. Det er en komplet anlæg jeg fik installeret i forbindelse med at vi fik fjernvarme for 5-6 år siden.

Hvor der sidder en stor varmvandbeholder inde i midten af anlægget

Hej Jonas..
Når du ikke ved hvilket anlæg det er, er det lidt svært... men jeg prøver lige :-)
I forbindelse med din varmvandsbeholder, er der typisk 2 ting du kan regulere på når den er til fjernvarme.. Den ene regulering er den der bestemmer hvor varmt din varme vand skal være 50-55 (det er ikke sikkert det er en termostat, kan være en "pind" der kan flyttes, typisk i et rødt og blåt felt)... den anden regulering laver rundløb på din fjernvarme..
Den der laver rundløb skal typisk sørge for at der hele tiden er fjernvarme hen til varmvandsbeholder, især om sommeren, så du ikke skal trække fjernvarme ind hver gang du bruger varmt vand, den skal typisk stå på 1-1,5... om vinteren har den ikke den store betydning, men står den for højt har du en dårlig afkøling..
Håber det er til at forstå hvad jeg skriver ;-)
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis