VVS'er hjælp(sluk for vandet uden kuglehane/balofix)

Hello

 

Har anskaffet mig en opvaskemaskine, som jeg skal tilslutte i køkkenet. Der er hverken kuglehane eller balofix i lejligheden og jeg har fået dette svar fra udlejer: 

"Det er noget som en autoriseret vvs firma skal udfører hvis der ikke allerede er en kuglehane, og vandet skal lukkes i kælderen og skal varsles til samtlige lejer da der kun er en hovedhane."

Kan det passe? Er det sådan, at jeg kan varsle selv og lukke nede i kælderen selv?

Nogle idéer eller forslag?


smartiphy.dk
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen

Det kan godt passe og det er en aut. vvs-opgave.

Hvis din opvaskemaskinetilslutning en dag ender i en vandskade, vil du prise dig lykkelig for at have fulgt din udlejers anvisning.

Du kunne få vvs manden til at installere et par kugleventiler, så du kan rense opvaskemaskines filter til indgående vand, uden at lukke for vandet i hele ejendommen.
Yes, det er en autoriseret opgave. Det er dog som regel ikke en specielt bekostelig en af slagsen og dermed et skidt sted at springe over. Som fartilfire skriver, så benyt lejligheden til at få vvs'eren til at sætte et par kugleventiler på, så du efterfølgende kan lukke for vandet lokalt.

Dit største problem her og noget som du virkelig skal tage seriøst er varslingen til ejendommens beboere. At tage vandet i en etageejendom er ikke trivielt og du kan virkeligt få dig nogle uvenner, hvis det kommer bag på folk eller timingen er meget uheldig.
Lyder som om jeg skal få indhentet mig nogle tilbud...

smartiphy.dk

Hj.

I dit tilfælde er det en autoriseret opgave, og nu du alligevel skal i gang, så få sat afspærringshaner på så mange steder som muligt.

Eller måske en på forsyningen til lejligheden.

Og lad nu være mede at købe de billige 'ballofix' for de virker alligevel ikke om et par år.

mvh


 varmetossen

Lyder som om jeg skal få indhentet mig nogle tilbud...

Tilbud på sådan en lille opgave er spild af din og andres tid.

Find ud af hvem ejendommens foretrukne VVS'er er og ring til ham. Han kan allerede finde rundt i huset, og sandsynligvis lave det til en fornuftig pris.

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce

Og skal han give et bindende tilbud, vil han sikre sig både med livrem og seler. Så er du sikker på at få det lavet så dyr som mulig. Lad ham komme med materialer, så er der ikke noget han kan pive over.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I mange tilfælde kan man sætte en ventil på uden at lukke for vandet, man kan fryse røret lige før det sted ventilen skal monteres.
Arhhhhh mon dog,
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis