Hvid matlak vs naturlak

Hej alle,

Har nogle af jer erfaringer med slitage på hvidlakerede gulve kontra gulve der blot er lakeret med naturlak?

Jeg skal have lagt nyt gulv i stuen og er faldet for Molands hvidlakerede ask parketgulv. På sigt skal gulvet i hele huset skiftes ud - og det gerne med samme type gulv! Jeg synes dog jeg hører rigtig mange forskellige holdninger til hvor længe sådan et hvidlakeret gulv kan holde - specielt når jeg spørger forhandlerne.. Selv om jeg synes det er fantastisk flot at se på, har jeg ikke lyst til at skulle omlakere gulvet hvert år/hvert andet år fordi den hvide lak er slebet af!

Jeg vil derfor høre om nogen af jer har nogle konkrete erfaringer eller gode råd I kunne have lyst til at give videre til en ny husejer som mig selv?

På forhånd tusind tak.

Mvh Elisabeth
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Elisabeth.

Og velkommen her på LDS.

Tror du har fået noget galt i halsen, det er samme lak type på plankerne, den ene er der blot blandet lidt farve i. Og med de lakker der bruges i dag der har en meget høj slidstyrke skal der nok først lakeres gulv om 5 - 6 år. Der igen er et spørgsmål om hvilket fodtøj der rendes rundt i, der er vel ingen der render rundt i jollebakker inden døre

Hej Jørgen,

Mange tak for dit svar og tak for velkomsten. Det er jeg rigtig glad for at høre! Så du vil umiddelbart ikke mene, at den hvide lak er meget mere sårbar end den naturbrune? Det er selvfølgelig klart at man skal passe på gulvet løbende og ikke vade rundt dagligt med sko på men det gælder jo alle gulve

God aften
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Maler Møller/v Nikolaj Møller
Gode råd og gratis rådgivning.

Se mere her: Billig Maler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis