brugt parketgulv

Hej. Jeg har købt 90 m2 brugt Junkers massiv bøgeparket 14 mm, 1800mm lang og 130 mm bred (to stave).

Jeg har læst det skal samles med ”bøjler” af jern, men dem har jeg ikke. Når jeg prøver at samle to stk er det MEGET stramt, hvad skal jeg gøre? Skal det bare have ekstremt mange ”tæsk” med en hammer indtil det er samlet? Jeg har fjernet lakrester. Er det nogen der kender et godt trick?


Lars
Hej. Jeg har købt 90 m2 brugt Junkers massiv... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det terasse projekt kunne da være rat at se nogle billeder af ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok. Herligt at nogen vil se det :-) Tjek min FB profil. Jeg hedder Lars Wentzel Bærholm. klik billeder - albums. Det skulle være tilgængeligt for alle. Hvis ikke, kan jeg lægge fotos ind her???
Huset et på 200m2 og godt 200 år gammelt og ligger i et fantastisk landskab - uden naboer - og ikke mange høje træer :-)
Jeg er lidt stolt at mit design af terrassen, alle mål er 5-10-15 cm i tømmeret det giver en vis harmoni. Lærk er noget billigere her i Sverige. der er for sek 22000,- træ.
Lars

Lars
Siden her har et galleri: [code]http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier [/code]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
så er der et album der hedder hus og terrasse. Desværre er en mappe sporløst forsvundet men jeg fik lige taget et par billeder.

Lars
Annonce

Det er da en flot teresse  / altan du der har bygget. Når jeg skriver altan er det fordi den ikke befinder sig helt nede på jorden men er monteret på stolper i husets gulvhøjde. Og en dejlig natur du har omkring dig. Men en skam at der ikke er flere træer omkring huset, det udsætter huset for vinden i større grad og det kan blive slemt når frosten sætter ind, så forhåbentligt har du isoleret godt.

Jeg er dælme også stolt af terrassen. Bygget helt alene, det tog sin tid for jeg skulle opfinde den dybe tallerken mange gange. Normalt er der træer overalt heri Sverige, kunsten er at finde et hus som ikke er omringet af 30 meter grantræer. Nu har jeg overlevet isvinteren for 2 år siden, så det går nok. Huset blev renoveret og isoleret engang i 1960'erne. Selv når jeg har været væk i 3-4 dage hr der aldrig været frost i huset (uden varme). Der er træer mod vest, kun min østgavl er udsat for vinden fordi vinden drejer pga bakken (huset ligger øst/vest). Men østgavlen er meget vindblæst og det er jeg ved at udnytte ved at sætte et par vindmøller op, og bliver snart selvforsynende med el - for ganske billige penge. Jeg kan se du bor i Jylland (Sønderborg-egnen), er der ikke husstandsvindmøller der? Hvis du er interesseret så se : http://store.mwands.com/wind-turbine-products-page-8/ meget billige og holdbare møller. Hele mit anlæg kommer til at koste dkr 35000,- med batterier til opbevaring. Det er billigt, tjent ind på 4 år.

Lars

Hej Lars.

Det er ret almindeligt at vende gavlene mod øst og vest da det er her fra den hårdeste vind for det meste kommer.

Ja jeg bor nede på sydals og der er mange vindmøller i området, jeg tror ikke at der vil blive tilladelse til husstands møller her nede.

Det hus jeg bor i har jeg lejet, så muligheden er ikke til stede, desuden er min alder nok lige høj nok til at jeg vil få den store glæde ud af det. Der er heller ikke penge til det med en pension. Men udsigts mæssigt kan jeg bla. se ud over øster søen godt nok et par kilometer væk. Huset er fra 1904 og ejeren er ikke den bedste til at vedligeholde det, så det er noget gammelt lort, dog er det billigt at bo i.

Hej Gamle huse har deres charme, jeg kan ikke trives i et helt nyt hus. Det er mit eget projekt "Bonderøven" - en gammel drøm om at være selvforsynende i det omfang mulighederne tillader (jeg havde ikke råd til en hel gård). Dette hus har ikke været velholdt, der er intet gjort i 50 år, hverken indeni eller udenpå eller i haven. Så der var noget at tage fat på. I DK skal man have byggetilladelse hvis møllens diameter er over 113 cm. Heldigvis er det ikke sådan i Sverige. Nogen bruger minimøller til at lave varmt vand + lidt varme i huset nogle timer dagligt og sparer den udgift til elselskaberne. Men jeg kan godt se det er svært med en pension. Jeg håber dette kan løbe rundt for mig når jeg skal pensioneres - endnu en grund til at spare på udgifterne, det er trods alt 700 pr md jeg sparer. Jeg brugte meget tid på at sætte mig ind i vindmøller og tid på at lede efter den rigtige. Det lærte mig en masse. Jeg lærte hvordan man renoverer bilbatterier, og hvis det skulle knibe med økonomien om nogle år vil jeg tilbyde at renovere folks batterier for kr 100,-. Harald Nyborg har en sådan til godt 750,- godt givet ud. for den forlænger batteriers levetid med 3-4 gange.

Lars

Ja el priserne er jo steget ganske betragteligt i Sverige efter værkerne blev privattiserede, tidligere kostede en kw. jo omkring 0,10 kr. nok derfor at så mange huse i Sverige er el opvarmede.

Jeg har kørt meget i Sverige på mc når jeg holdt ferie, det er ikke blevet til så meget de sidste 12 år faktisk var sidste tur i 2001 hvor jeg havde en ung fyr med på sin egen mc. Desværre var han så uforberedt at det blev til en kort tur på knapt en uge. Jeg havde givet ham en liste en måned før vi skulle af sted, han havde dog ikke købt noget som helst til turen og jeg havde kun det jeg skulle bruge, så det var en kort fornøjelse.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis