selvforsynende med vindmølle

Hej Håber nogen kan hjælpe mig. Jeg installerer 3 vindmøller á 1600W og lader batterier for at blive selvforsynende. det er den vindmølletype som konstant producerer strøm, og den skal lades i batterier og når de er opladet SKAL strømmen forbruges på en anden måde. jeg har nogle modstande godt 2000W og egentlig skal jeg have modstande tilsvarende møllernes maksimale ydelse = 4800 W. Men det er lidt dyrt for noget jeg skal bruge een gang om året. der må være en anden måde. Kan jeg sætte to jernrør i jorden og lade strømmen brænde af i jorden?? MVH Lars


Lars
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor SKAL strømmen bruges ?
Kunne det evt være værd at omsætte strømmen til brugbar varme, enten i en varmeblæser eller i vand.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Det er da helt indlysende du skal have en stor accutank på dit olie/gas fyr. I den indsætter du så nogle varmelegmer der kan aftage strømmen fra møllerne.

Ideen med og lave strømmen om til varme syntes jeg er alletiders da en mølle normalt producerer mest strøm når der er brug for mest varme. Det er faktisk en vin vin situation. 

Ideen med at lade batterier op syntes jeg ikke om da man hurtigt kommer til at betale en kWh pris der er højere end den kan købes til i en stikkontakt. Det ville være bedre og gemme/sælge den overskydende strøm ved/til elværket. Men så kommer tilskudsreglerne til solceller vist pludselig på tværs.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej. Mit hus er i Sverige og der afregner man anderledes end DK. Det koster kr 400 på måned bare for at være tilsluttet og derefter cirka kr 1,- pr KWH, og da mit forbrug er 2500 KWH bliver det en KWH pris på 3 kr. De vindmøller der kan afregne med selskaberne skal være typegodkendt og de er dyre og det er meget omstændigt med tilladelser og installation (og jeg skal stadig betale kr 400 for at være tilsluttet). Jeg får varme fra brændeovn og det går ikke med varmeapparater for der er jo oftest termostat som slår fra ...... men strømmen skal stadig bruges, så det går ikke. jeg vil bruge nogetl strøm vil en nyindkøbt varmepumpe, så jeg mangler ikke varme (træ er iøvrigt meget billigt). Iøvrigt er acutanke meget brugt her blot i forbindelse med en stor "brændeovn" hvor man een gang om ugen varmer 2-3-4 m3 op med træ og forbruger det. Nu har jeg været MEGET heldig mht batterier og har fået AGM batterier billigt, ellers kan man bare bruge brugte batterier og renovere dem, det er ikke svært brug denne enhed http://pulsetech.net/XC100P-Xtreme-Charge-12V-Battery-Maintenance-Charger-Desulfator-7346.aspx og VUPTI du har et nyt batteri. Harald Nyborg har osse en af disse men beskrivelsen er ikke så god.
Lars

Lars

Hvorfor skal den produceret strøm bruges , hvad sker der når hvis strømmen ikke bruges ? , det er åbenbart en Jævnstrøms dynamo , jeg troede at jeg viste alt om generator /dynamo , men det her er nyt for mig , kan du ikke bare stoppe møllerne når batterierne er fuldt opladet........


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hej
Producenten anbefaler man har modstande svarende til møllens max ydelse, for at beskytte møllen. Ja, det er jævnstrøm. Da jeg ikke har forstand på det må jeg jo lytte til eksperterne. Jo jeg kan stoppe dem, men det er jo ikke altid jeg lige står med fingeren på afbryderen. Men du mener ikke at modtande er nødvendigt? Poducenten skriver Diversion dump loads are very important to have with a wind turbine to keep it from free spinning. The unit can be used alone to provide free heat as well by hooking your turbine or solar panels directly to it. For an alternative dump load see our DC water heating elements to get FREE hot water from solar, hydroelectric, or wind power. The divert load comes completely assembled for easy installation.

You need to divert the excess power being generated to a load so your wind turbine generators will NOT go into high speed freewheeling in heavy winds.
http://store.mwands.com/diversion-dump-load-resistors/1500-watt-diversion-dump-load-resistors-12-24-48-volt/

Lars
Annonce
okay, jeg kan godt se fidusen i at den ikke bare skal løbe løbsk
Man kan jo evt lave en bremse på møllen, som aktiveres når den ikke lader, eller også er der den mulighed selv at lave varme legemer
som modstanden jo egentlig blot er
Materialerne kan finde her http://www.heizspiralen.de/Draht.html
Og lidt om beregningerne i det herhttp://behrensknive.dk/?page_id=906

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
ok, spændende det vil jeg se på. jeg har en manuel bremse og jeg kan sikkert forebygge langt de fleste løbske vindmøller, men man må jo være forberedt. fra at vide ingenting til at blive selvforsynende --- det er en lang vej. det kommer til at koste mig godt dkr 35.000 at blive selvforsynende. Det er indtjent på 4 år - ikke dårligt.
tak for indsatsen
Lars

Lars
Nu er det jo jævnstrøn, så du kan ikke bruge almindelige elkomponenter. Ellers ville jeg foreslå at bruge en eller flere varmeovne/varmeblæsere. De er typisk på 2000 W stykker og koster ikke ret meget. Du kan jo sætte en inde i huset, så det varmes godt op når det blæser, og så sætte de resterende under et halvtag etc, så de kan komme af med varmen til omgivelserne.

Du kan jo sætte en inverter eller to imellem møllerne og blæserne, og så kunne det sikkert fungerer. Ellers skal du sætte en jævnstrømsblæser i. Varmelegmet er ligeglad med, om det får jævn- eller vekselstrøm.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvis du har manuel bremse bør der jo egentlig ikke være så langt derfra og så til at lave den automatisk :-)

35.000 for at være selvforsynende med el syntes jeg nu heller ikke lyder specielt dyrt.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Nu nævner du LarsW at dine radiatorer ikke kan aftage varmen, fordi der er termostater. Det er jo det samme problem når man fyrer med fastbrændsel kedel. Der er det ofte formålstjenlig at skifte termostater ud med gammeldags reguleringsventiler. Det og så en lagertank, så har du en jævn aftager af din overskudsvarme. Måske skal du lukke vinduer op hvis det bliver for hedt, men det er da også ok. Eller i værste fald automatisk lukke din varme brugsvand vand ud på jorden. Det koster noget vand de 1-2 gange om året det sker.
Det er meget svær at få strømmen brændt af i jorden. Når vi banker jordspyd ned til jording af f.eks. et transformator tårn, skal der måske flere spyd ned i 8-10 m dybde for at få en overgangsmodstand på under 10 ohm. Afhængig af om det er sand-eller lerjord. Har du så 2 ved siden af hinanden kommer de i serie altså i dette tilfælde 20 ohm
Hvis jeg går ud fra at dine møller producerer 4800 W ved 48 volt har du 100 A der skal brændes af. Det kræver en samlet modstand på 0,48 ohm. Det er hen ved 40 spyd i 8-10 m dybde, hvis du er heldig. Det er ikke en farbar vej.

Efter at jeg skrev dette kiggede jeg på model  1500 Som der står har den jo man kalder staalings effekt. Altså at vinge formen gør at den bremser noget ved høj fart. Der står at den har: elektromagnetisk and aerodynamisk breaking.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis