udendørs spots

Hej. Jeg skal lave nyt udhæng og i det skal der sidde spots. Det gjorde der i forvejen, halogen 230v videresløjfet.jeg vil så skifte pærerne til led. Da jeg var inde for at købe downligt ledning sagde manden, at jeg skulle bruge ledning med jord. Det gamle var installeret uden jord, og der er ikke en plads til jordledningen i spotsene. Hvordan skal det monteres?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sætter du bare nye pærer i, eller er det helt nye spots? Hvorfor skal du have nyt kabel, sidder de ikke samme sted som de gamle?
Prøv med et billede af spots. (bagsiden)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De lamper kræver ikke jordforbindelse. det er så heldig at den lille label vender sådan at jeg kan se 2 firkanter, en lille i en stor. Det betyder dobbelt isoleret, og så kræver det ikke jordforbindelse. Du har heller ingen steder at montere den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super. Tak for svaret

Du skal dog anvende minimum 1,5mm2 kabel og der skal faktisk føres jord ud, selvom der ikke skal bruges jord. Jord skal føres ud til sidste punkt i den faste installation.


wwww.elbogen.dk - Din El guide
Annonce
Det forstår jeg ikke. Ledningen som kommer indefra huset har ikke jord, spotsene har ikke jord, men man skal installere med jord.. kan i lave en skitse??
Hvis du ikke har jord i din installation, kan det jo ikke lade sig gøre at lave, uden at du skal til at banke et jordspyd i. Dog er spots set som fast installation, hvilket betyder, at jord skal fremføres, også selvom denne ikke er blevet brugt.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis